جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

کارگردان انیمیشن «گرگ»:

«انیمیشن» اکنون در وضعیت خوبی قرار ندارد/ متأسفانه «مدیران فرهنگی» ما در جای درستی قرار نمی‌گیرند

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

سینماپرس: صادق جوادی کارگردان انیمیشن با اشاره به ویژگی‌های فیلم جدیدش که «گرگ» نام دارد، ابراز امیدواری کرد انیمیشن ایران جایگاه خود را در جهان پیدا کند.

به گزارش سینماپرس، صادق جوادی کارگردان انیمیشن «پر» در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد: این انیمیشن یک کار اقتباسی و ترکیبی از یکی از داستان‌های کوتاه گابریل گارسیا مارکز و یکی از اشعار مولانا است. درواقع این شعر مولانا که می‌گوید «گفت که با بال و پری من پر و بالت ندهم / در هوس بال و پرش بی‌پر و پرکنده شدم» الهام‌بخش کار من بود. تولید این کار ۲ سال طول کشید.

وی افزود: انیمیشن «پر» خیلی شخصی است و یکی از کارهایی است که بسیار شخصیت من و محیط اطرافم در آن دخیل هستند. همچنین من برای ساخت این انیمیشن بسیار از کودکی‌ام الهام گرفتم.

این انیماتور درباره یکی از آثار درحال تولید خود گفت: انیمیشن جدیدی دارم به نام «گرگ» که درحال طراحی کانسپت و شخصیت این کار هستیم.

وی افزود: منحصربه‌فرد بودن خیلی کار سختی است زیرا هرچه جلوتر می‌روی نمی‌خواهی خودت را تکرار کنی و می‌خواهی یک کار جدید ارائه کنی و خودت را در معرض چالش‌های جدید قرار دهی. انیمیشن «گرگ» از لحاظ آمبیانس داستانی بسیار شبیه انیمیشن «روباه» است و من تمام تلاشم را می‌کنم که این شباهت در ۲ اثر کم باشد. این چالش هم در فضاسازی اثر و هم در شخصیت‌پردازی وجود دارد.

جوادی تصریح کرد: این انیمیشن داستان گرگی است که رام شده و در سینما کار می‌کند. درواقع این گرگ بازیگر سینما است.

وی در رابطه با شرایط کنونی انیمیشن در ایران بیان کرد: انیمیشن ما اکنون در وضعیت خوبی قرار ندارد. انیمیشن‌های ما از لحاظ تکنیک و محتوا در سطح بالایی قرار دارند اما متأسفانه مدیران فرهنگی ما در جای درستی قرار نمی‌گیرند. دوستانی هم که به خارج از کشور می‌روند احترام و جایگاهی را که در ایران دارند در کشور خارجی ندارند و گاهی ناگزیر در استودیوها کار اجرایی می‌کنند درحالی که اگر در ایران بودند خودشان مدیر یک استودیو می‌شدند.

جوادی در پایان با بیان اینکه مشکل انیمیشن از بودجه نیست بلکه مشکل محدویت است، گفت: انیمیشن یکی از فعالیت‌هایی است که به راحتی می‌تواند مستقلاً روی پای خودش بایستد و اگر روزی مرزهای کشور باز شود قطعاً انیمیشن ما جایگاه خود را در جهان پیدا می‌کند. انیمیشن ایران کودکی بود که دیگر بزرگ شده و نیاز به پول ‌توجیبی ندارد بلکه باید اجازه دهیم روی پای خودش بایستد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.