چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴

با گشایش شعبه شورای حل اختلاف تهران ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی؛

«محسن قائمی نسب» رییس شعبه «شورای حل اختلاف ساترا» شد!

محسن قائمی‌نسب

سینماپرس: شعبه شورای حل اختلاف تهران ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در مجموعه ساترا واقع در خیابان مطهری افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، در آیین گشایش این شعبه که صبح امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد برگزار شد، غلامرضا مهدوی، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و معاون قضائی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان تهران، سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، محسن قائمی‌نسب، قائم مقام ساترا و تعدادی از مسوولان قضایی و فرهنگی حضور داشتند.

سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در ابتدای این جلسه با بیان اینکه تنظیم گر فقط ناظر نیست اظهار کرد: تنظیم‌گر وظیفه اش این است که قوانین را طوری بچیند که ذینفعان به نفع‌شان باشد و طبق مقررات عمل کنند. کار تنظیم‌گر فقط مچ‌گیری نیست.

وی افزود: ما در ساترا فقط به موضوعات محتوایی بسنده نمی‌کنیم و سواد فضای مجازی مردم و ذینفعان را هم ارتقا می‌دهیم. تنظیم‌گری حقوقی یکی از ابعاد تنظیم گری است که شامل تدوین مقررات، تطبیق مقررات با اسناد بالادستی می‌شود. ایجاد شعبه شورای حل اختلاف یک بخشی از تنظیم‌گری حقوقی است تا اگر اختلافی بین عوامل تولید و سکوها و مخاطبان پیش آمد به صورت تخصصی با داشتن آمار و اطلاعات مربوط بتوانند حل و فصل کنند.

مقیسه تاکید کرد: امیدواریم اکثر اختلافات اینجا حل شود و اگر اختلافات حل نشد فرایند قضایی در دادگاه‌ها و دادسراها طی شود. این رویداد کمک می‌کند که تنظیم‌گری را بهتر از قبل انجام دهیم.

هفتاد و دومین شعبه تخصصی

غلامرضا مهدوی، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور با یادآوری اینکه شعبه شورای حل اختلاف ساترا هفتاد و دومین شعبه تخصصی است بیان کرد: تا الان از این ۷۱ شعبه کوچکترین شکایتی مبنی بر سو استفاده اعضا اعلام نشده و هر نوع پرونده‌ای که به آنها ارجاع شده حل و فصل شده است. اصناف دیگر نیز اگر چنین شعبه ای را درخواست کنند برای آنها ایجاد می کنیم.

وی افزود: برای این شعبه یک قاضی ویژه معرفی می کنیم که گزارش های اصلاحی را تایید کند. هر چند در ۷۱ شعبه یک مورد هم نبوده که منجر به بازداشت شود.

مهدوی با تاکید بر اینکه فلسفه شوراهای حل اختلاف بر مبنای صلح و سازش است گفت: قانون شورای حل اختلاف را مکلف کرده که شعبات تخصصی را ایجاد کنند. در سند تحول آمده که هر چقدر بتوانیم باید از نهاد مردمی به ویژه در واحدهای تخصصی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی و اتحادیه‌ها و اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان ۷۱ شعبه حل اختلاف افتتاح کرده‌ایم.

در این مراسم محسن قائمی نسب به مدت سه سال به عنوان رییس شعبه شورای حل اختلاف منصوب شد. حامد معینی و محمدرضا جعفری جلوه نیز به عنوان دیگر اعضای این شورا منصوب شدند.