به گزارش سینماپرس، فرشاد مهدیپور در گفتوگو با ایرنا با بیان اینکه در سامانه جامع رسانه کشور آمار خبرنگاران در سه سال گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: این سامانه را به عنوان ایران رسانه میشناسیم، برای این کار ساختاری برای اولین بار در معاونت امور تبلیغات و اداره خبرنگاران ایجاد شد که از موضوعات مهمی است که در این دوره به آن توجه شده است.
سامانه تبلیغات شبیه سامانه «ای رسانه» است
مهدی پور درباره راهاندازی سامانه جامع تبلیغات کشور اظهار داشت: سامانه تبلیغات چیزی شبیه سامانه «ای رسانه» است و ظاهری شبیه آن دارد. این سامانه هم توسط شرکتی ایجاد شده که ای رسانه را راه اندازی کرده است. امتیاز متفاوت این سامانه اتصال آن به درگاه ملی مجوزهاست و هر کسی هم بخواهد میتواند برای مجوز درخواست بدهد.
اتصالات استانی سامانه جامع تبلیغات کشور کاملا برقرار شده است
مهدیپور اتصالات استانی سامانه جامع تبلیغات کشور هم کامل برقرار شده و افراد میتوانند کانونهای تبلیغاتی را دریافت کنند و چیزی به صورت چاپی وجود ندارد، در این سامانه بارکدی وجود دارد و از طریق آن، افراد اطلاعات خود را دریافت میکنند و تایید میشوند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امو ر تبلیغات و رسانه تصریح کرد: یکی از توجهات جدی به حوزه های محتوایی است. چون تبلیغات فقط شهری نیست و دیگر تبلیغات را هم دربر میگیرد. در این سامانه امکان بارگذاری و بررسی این نوع تبلیغات هم داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای انتخابات مجلس برای فضاهایی رسانه ای و تبلیغاتی مجوز صادر شد تا برای تبلیغات استفاده شود، البته نیازمند زیرساخت بود که فراهم شده است و امیدواریم باعث سرعت، توسعه و تسهیل فعالیت ها شود.
رسیدگی به تخلفات خبرنگارنماها
مهدی پور درباره تقاضای عضویت برخی خبرنگارنماها برای دریافت هنر کارت و عضویت در صندوق هنر اظهار داشت: ممکن است هر از گاهی موارد جزئی پیش بیاید که در شاکله کلی هماهنگی با صندوق هنر خللی ایجاد نمیکند، البته موارد جزئی که پیش آمده در حال بررسی هستیم. اگر هم احیانا فردی از این کار سوء استفاده کرده باشد، حتما به آن رسیدگی و برخورد میشود.
معاون امور تبلیغات و رسانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تخلف برخی پایگاههای خبری که تعدادی خبرنگارنما را برای عضویت به صندوق اعتباری هنر معرفی کردند در حال بررسی و رسیدگی است که با متخلفان برخورد جدی میشود.
ارسال نظر