شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

«جهانبخش سلطانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«هنرمندان» تمایل جدی دارند تا در تولیدات دینی و مذهبی فعالیت و نقش آفرینی داشته باشند/ این وظیفه «متولیان فرهنگی» است که بسترسازی لازم را برای آن‌ها فراهم آورند

جهانبخش سلطانی*

سینماپرس: جهانبخش سلطانی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر با اشاره به عملکرد نهادهای فرهنگی و سینمایی در ترسیم هنرمندانه اربعین حسینی (ع) بیان داشت: همه ما عاشق و دلباخته اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش هستیم؛ تردید نکنید هنرمندان تمایل جدی دارند تا در تولیدات دینی و مذهبی فعالیت و نقش آفرینی داشته باشند و این وظیفه متولیان فرهنگی است که بسترسازی لازم را برای آن ها فراهم آورند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر (ع)» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: همه ایرانیان مسلمان و معتقد از دل و جان فریاد می زنند یالثارات الحسین! بدیهی است که هویت و شناسنامه ایران اسلامی، دین مبین اسلام است و ما باید در تمامی ارکان کشور به ویژه حوزه فرهنگ و هنر به دین و مذهب توجه ویژه ای داشته باشیم.

این بازیگر ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) به سمت و سوی عشق حرکت می کرد، بر پایه ایمان و درستی جلو می رفت و هدف اصلی اش مبارزه و مقابله با ظالمان بود. در ایامی نظیر اربعین حسینی (ع) این موارد بیشتر از پیش به یاد می آید و نمود پیدا می کند. این لازم و ضروری است که مدیران فرهنگی و سینمایی تدبیری برای تولیدات ارزشمند و ویژه در این خصوص داشته باشند.

سلطانی خاطرنشان کرد: همه نهادهایی که از بودجه حکومتی و دولتی ارتزاق می کنند و در شرح وظایف شان پرداختن به موضوعات ارزشی و دینی وجود دارد باید با تمام قوا پا به میدان گذاشته و دست به تولید آثار ارزشمند و ماندگار بزنند.

وی متذکر شد: تمامی بسترهای فرهنگی و هنری باید دینی و امام حسینی (ع) باشند؛ ما در سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی، هنرهای تجسمی، کتاب و... نیازمند آن هستیم تا تولیداتی پدید آیند که سره را از ناسره و حق را از باطل تشخیص دهند و جامعه را به سمت و سوی درست هدایت کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «آخرین مرحله» و «بازگشت از بوداپست» با بیان اینکه تفکر و نگاه جامعه باید در سمت و سوی آرمان های فرو خورده و کسانی که به آن ها ظلم شده حرکت کند تصریح کرد: در چنین موقعیتی حضور در اماکن مقدس و توشه برداشتن برای انتخاب مضامین زیبا بر پایه ایمان و دانش باشد می تواند به جامعه سمت و سو دهد می تواند به تفکر و نگاه کسانی که می خواهند عاشقانه و با شیدایی مبارزه کنند سمت و سو دهد.

سلطانی در خاتمه این گفتگو افزود: همه ما عاشق و دلباخته اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش هستیم؛ تردید نکنید هنرمندان تمایل جدی دارند تا در تولیدات دینی و مذهبی فعالیت و نقش آفرینی داشته باشند و این وظیفه متولیان فرهنگی است که بسترسازی لازم را برای آن ها فراهم آورند.