یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

کارگردان «پروین» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سیدعباس صالحی» بهترین گزینه برای «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» است/ «متولیان فرهنگی» باید به حوزه فرهنگ و هنر «نگاه فراجناحی» داشته باشند

سیدعباس صالحی

سینماپرس: محمدرضا ورزی کارگردان سینما و تلویزیون در پی اعلام نام سیدعباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم در خصوص سوابق و برنامه های وی با سینماپرس گفتگو کرد.

کارگردان فیلم های سینمایی «پروین» و «ابراهیم خلیل الله» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: بنده معتقدم سیدعباس صالحی بهترین گزینه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ من با ایشان تاکنون برخوردی نداشتم اما شنیدم که از اعتدال خاصی برخوردار هستند و این اعتدال می تواند به حوزه فرهنگ و هنر کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: ایشان همچنین در دولت آقای روحانی سابقه حضور در همین کسوت را داشته اند و قریب به ۳ سال نیز در موسسه اطلاعات مدیریت کردند و اداره رسانه ای کهنسال و مهم را بر عهده داشتند و همین نشان دهنده آن است که ایشان تجربه بسیار بالایی دارند.

ورزی سپس با بیان اینکه بنده توقعم این است هر وزیری که سکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دست می گیرد خودی و غیرخودی نکند تصریح کرد: متولیان فرهنگی باید به حوزه فرهنگ و هنر نگاه فراجناحی داشته باشند. مسیر پیش روی فرهنگ و هنر کشور باید باز باشد. متولیان فرهنگی باید به شایستگی افراد توجه کنند و هیچ مسأله دیگری را در اولویت خود نگذارند.

این سینماگر یادآور شد: متأسفانه قبل از دولت آقای رئیسی اینطور مرسوم بود که همه طیف ها را درگیر همکاری نمی کردند اما امیدوارم در دولت چهاردهم هرگز شاهد چنین رویکردی نباشیم.

کارگردان سریال های تلویزیونی «معمای شاه» و «ستارخان» خاطرنشان کرد: به خصوص سینما متعلق به همه طیف ها است و نباید با تغییر دولت ها یک عده ای باشند یا نباشند! من بارها در دیدارهایی که با آقای اسماعیلی داشتم به ایشان هم تأکید کردم که همه باید دیده شوند. هر سینماگری با هر نگاهی باید حق فیلمسازی داشته باشد و مدیران وزارت ارشاد باید با او همکاری لازم را صورت دهند.

وی در همین راستا تأکید کرد: من شهادت می دهم که در دوره آقای دکتر اسماعیلی این ویژگی وجود داشت. من شخصاً شاهد بودم که آن ها با طیف های مختلف کار کردند. البته برخی هنرمندان خودشان تمایلی به حضور و کار کردن نداشتند که بحث آن ها جدا است اما درهای وزارت ارشاد به روی همه باز بود.

ورزی در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم آقای دکتر صالحی نیز در صورت گرفتن رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی با همین منش و روش پیش بروند. باید با هنرمندان رفتار شایسته ای شود و فرهنگ و هنر کشور باید به صورت فراجناحی در مسیر اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی پیش برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.