شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

«رهبر قنبری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«وزیر ارشاد» باید نظری واسع و گسترده داشته باشد/ امیدوارم برای «سینما» مدیری تک‌ساحتی و تک‌حزبی منصوب نشود!

رهبر قنبری

سینماپرس: رهبر قنبری کارگردان سینما با اشاره به سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم توسط سید عباس صالحی تاکید کرد: در این سال ها سینمای ایران باخت. عده ای بودجه ها را غارت کردند و فیلم هایی ساختند که اراجیف بود. وزیر باید حواسش جمع باشد و نگذارد بودجه های دولتی این چنین هدر برود.

کارگردان فیلم های سینمایی «او» و «پرنده باز کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من به عنوان یک سینماگر انتظاری برای خودم ندارم؛ انتظارم برای کل هنر کشورم است. من آگاهم که وزیر ارشاد وزیر حوزه های متعددی نظیر قرآن و صنایع دستی و نمایش و هنرهای تجسمی و موسیقی و... هست و از این رو خواهان آن هستم که هر شخصی به این پست می رسد همه را به یک چشم ببیند؛ اینطور نباشد که به یک گروه رسیدگی کند و گروه دیگر را نادیده بگیرد.

وی سپس با بیان اینکه وزیر ارشاد باید نظری واسع و گسترده داشته باشد تصریح کرد: وزیر باید متوجه باشد که مثلا هنر رقص لزوماً قرتی بازی و باباکرم نیست! سماع درویشان هم نوعی سخنگویی و گفتار است. زنجیرزن ها و سینه زن ها عملاً رقص می کنند و این نوعی سماع است. یا کسانی که کار موسیقی می کنند عنترالدوله نیستند و باید به آن ها توجه شود. امروز ما ارکستر مجلسی نداریم، سرودهای ملی توسط دولت ساخته نمی شود و این بسیار بد است!

قنبری خاطرنشان کرد: وزیر باید آگاه باشد که یک مدیر است و باید برای تمام حوزه های فرهنگی و هنری کشور مدیری درجه یک باشد! بحمدالله ایشان خودشان از حوزه علمیه بیرون آمدند و اهل تأویل و تفسیر هستند. از این روتوقع می رود ایشان توهم به خورد ملت ندهند.

این سینماگر در همین راستا تصریح کرد: ۴۵ سال است تلویزیون و سینما و تئاتر دست این مدیران است اما کو نشان از فرهنگی ترین انقلاب جهان؟ چه کردید که به جایی نرسیدیم؟ چرا ملت امروز تفرقه دارند؟

وی متذکر شد: امیدوارم برای سینما مدیری تک ساحتی و تک حزبی منصوب نشود! امیدوارم وزیر دنبال عکس گرفتن با سینماگران نباشند که اگر چنین باشد من این بار فریاد می زنم.

قنبری تأکید کرد: در این سال ها سینمای ایران باخت. صدها میلیارد پول در جشنواره پودر شد رفت هوا چرا که فیلم هایی با این پول های دولتی ساخته شد که اغلب فاقد ارزش هنری و سینمایی بودند. در واقع عده ای بودجه ها را غارت کردند و فیلم هایی ساختند که اراجیف بود. وزیر باید حواسش جمع باشد و نگذارد بودجه های دولتی این چنین هدر برود.

وی در پایان این گفتگو افزود: وزیر باید بداند امثال عسگرپور و صدرعاملی نباید مدیر سینما باشند چرا که با عده ای رفاقت می کنند و رفقای خود را می آورند و به آن ها کار می دهند و دست بقیه خالی می ماند. ما نه باید از این طرف بام بیفتم و نه باید از آن طرف بام سقوط کنیم!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.