چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴

برای شرکت در جشنواره‌ای به نام «ایدرومنو»؛

«خانه‌ای نزدیک خورشید» به آلبانی می‌رود

فیلم کوتاه «خانه‌ای نزدیک خورشید»

سینماپرس: فیلم کوتاه «خانه‌ای نزدیک خورشید» که بهترین فیلم جشنواره فارا شد به جشنواره ایدرومنو راه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، «خانه‌ای نزدیک خورشید» فیلمی کوتاه به کارگردانی مریم صمدی و رونی شاملییان، به تهیه‌کنندگی رونی شاملییان، مریم صمدی و الهه گودرزی و محصول مشترک ایران و آلمان است. این اثر بهترین فیلم کوتاه بین‌المللی جشنواره فارای ایتالیا شد و در ادامه حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه جشنواره فیلم مستقل ایدرومنو راه پیدا کرده است. جشنواره ایدرومنو ۵ تا ۱۱ اکتبر در آلبانی برگزار می‌شود.

در خلاصه داستان «خانه‌ای نزدیک خورشید» آمده است: در شهر کوبانی (روژآوا، کردستان سوریه) مرد خیاط خانه و خیاطی‌اش را بعد از حمله‌های داعش نمی‌خواهد ترک کند، وی امیدوار است مشتری‌هایش برگردند و با کسانی که در اتاق در بسته هستند، همیشه صحبت می‌کند: تا اینکه یک روز می‌خواهد غذای مخصوص برای کسایی که در اتاق هستند درست کند و برای تهیه مواد غذایی بیرون می‌رود. وی زمانی که برمی‌گردد می‌بیند افرادی وارد خانه‌اش شده و همه چیز را به هم ریخته‌اند. وی تصمیم می‌گیرد دیوار اتاق را خراب کند و نور خورشید را به دختر و همسرش هدیه کند.

عوامل فیلم «خانه‌ای نزدیک خورشید» عبارتند از نویسنده و کارگردان: مریم صمدی، رونی شاملییان، تهیه‌کنندگان: رونی شاملییان، الهه گودرزی و مریم صمدی، مدیر فیلمبرداری: امیر علی ویسی، مدیر صدابرداری: ایرج نوروزی، تدوین: توفیق امانی، موسیقی: محمود برازی، صدا گذار: ایرج نوروزی، اتالوناژ: محمود نوری، گریم: یونس عباسپورگولی، مدیر تولید: بابک علی زاده، طراح صحنه: زانیار محمدی نیکو. پخش بین‌المللی این فیلم برعهده الهه گودرزی (مینروافیلم) است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.