دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹

« ابراهیم وحیدزاده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

همانطور که برای «ورزش» هزینه می‌کنیم برای هنرهای گوناگون نیز باید این هزینه‌ها را داشته باشیم تا «افتخارآفرین» شویم و فرهنگ‌مان را دنیا بشناساند

مراسم شب «ابراهیم وحیدزاده»

سینماپرس: ابراهیم وحیدزاده کارگردان سینما در پی انتخاب سیدعباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم در خصوص سوابق و برنامه های وی با سینماپرس گفتگو کرد.

کارگردان فیلم های سینمایی «تحفه ها» و «مجسمه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: طبیعتا مسائل دولتی در هیأت دولت طرح می شود و کسی که وزیر هست به تنهایی تصمیم گیرنده نیست و اندیشه کلی که بر دولت حاکم است در حوزه مرتبط با وی به کار گرفته می شود.

وی ادامه داد: طبیعی است که انتظارمان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که به کل هنرها یاری برساند. ما مدت ها با بی تفاوتی و گاهی حتی با نظر منفی به هنرها مواجه شدیم؛ این فراز و نشیب بعد از انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی و هنری کشور وجود داشته که خوشبختانه کم کم تعدیل شده و رسیده به جایی که کمک و یاری مسئولان توانسته باعث رشد آن شود اما این کمک و یاری فراوان نبوده؛ به این معنی که درخور کشوری مثل ما نبوده و انتظار بوده بیش از این به مسائل هنری توجه شود.

وحیدزاده متذکر شد: امیدوارم ایشان با سعه صدری که فکر می کنم دارند به این نکات توجه کنند که به همه هنرها بپردازند و اجازه دهند این هنرها رشد کنند. همانطور که تلاش می کنیم در رشته های ورزشی مدال بیاوریم و برای ورزش هزینه می کنیم برای هنرهای گوناگون نیز باید این هزینه ها را داشته باشیم تا افتخارآفرین شویم و فرهنگ مان را دنیا بشناساند.

این سینماگر تأکید کرد: اگر این اتفاق رخ دهد از منظر اقتصادی هم قوی خواهیم شد؛ یعنی وقتی هنر ما در دنیا شناخته شود مراجع و توریست بیشتر خواهیم داشت و در اقتصاد موفق می شویم.

وی در پایان این گفتگو افزود: فرهنگ و هنر در دنیای امروز لازمه هر جامعه مترقی و پیشرویی است و وزیر باید باعث رشد و توسعه فرهنگ و هنر شود نه اینکه مانع و سدی در مقابل توسعه باشد! به هر رو همه ما اهالی هنر آرزوی اعتلای روز افزون فرهنگ و هنر کشورمان را داریم و امیدواریم که وزیر نیز با چنین نگاهی پا به میدان بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.