دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۷

کیانوش گرامی:

ما از بچگی با «امام حسین علیه السلام» خاطره داشتیم و تمامی این خاطرات در «اربعین» برایمان تداعی می‌شود

کیانوش گرامی در دهمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: کیانوش گرامی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین به معنی این است که سختی راه بکشیم تا خودسازی کنیم، گفت: اربعین، تجلی‌گاه ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ائمه معصومین(ع) است.

به گزارش سینماپرس، کیانوش گرامی که تا ساعاتی دیگر و برای دومین بار در ماه جاری عازم کربلا می‎‌شود در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ما از بچگی با امام حسین(ع) خاطره داشتیم و تمامی این خاطرات در اربعین برایمان تداعی می‌شود.

او که نخستین بار در سال ۹۵ برای اربعین حسینی عازم کربلا شده بود، می‌گوید: اربعین همه ساله میزبان مراسم‌های باشکوهی است که هر سال هم بر شکوه و عظمت این آیین‌ها اضافه می‌شود.

این پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: فکر، ذهن و قلب ما از همان دوران کودکی با امام حسین(ع) و اهل بیت آن امام عزیز آمیخته شده و تمامی عشق و علاقه ما به سیدالشهدا، امیرالمومین(ع) و ائمه معصوم در روز اربعین تجلی پیدا می‌کند.

گرامی گفت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز آیین‌هایی شد که در روز اربعین حسینی بتوانیم آن گونه که شایسته سیدالشهدا و خاندان پاک اوست ارادت خود را به آن بزرگواران ابراز بداریم و خوشا به حال انسان‌هایی‌ که با زیارت خود در بارگاه امام شیعیان خود را تطهیر و بازسازی می‌کنند.

او اظهار داشت: هدف اصلی ما از رفتن به کربلا و نجف و سامرا این است که خودسازی کنیم. به همدیگر محبت و عشق بورزیم؛ محبت به پدر و مادر و خانواده‌ها که امروزه خیلی کم شده است.

این پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: تمام کربلا رفتن‌های ما برای این است که از پلیدی‌ها دوری کنیم و جسم و روحمان را تطهیر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.