چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰

«جهانگیر الماسی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سیدعباس صالحی» را فردی صالح برای تصدی «وزارت ارشاد» می‌دانم/ توقعم این است که مدیریت‌شان را متکی بر چهار اصلی که خودشان ارائه کردند پیش ببرند

جهانگیر الماسی

سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در پی اعلام نام سیدعباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم در خصوص سوابق و برنامه های وی با سینماپرس گفتگو کرد.

بازیگر فیلم های سینمایی «صنوبر» و «سهراب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: قبل از هر چیز بنده یک خسته نباشید جانانه به آقای دکتر اسماعیلی می گویم که در ۳ سال اخیر زحمات بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر کشیدند و هنر متعهد را پیش بردند. نام ایشان قطعاً در تاریخ این کشور ثبت می شود.

وی یادآور شد: مسأله هنر متعهد مسأله ای است که در دوره ریاست آقای شمقدری در سازمان سینمایی مطرح شد اما به دلیل وجود عقابد متعارض کمرنگ شد و خوشبختانه در سال های اخیر این مهم کمی قوی تر به نتیجه رسید.

الماسی خاطرنشان کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران نیازمند هنر مردمی هستیم؛ هنر مردمی هنری است که نه فقط در شکل و ظاهر که باید در باطن خود منافع مردم را وارد حوزه تبلیغات هنر کند. در واقع هنر باید در خدمت منافع مشترک ملی و اجتماعی باشد و اگر چنین شود جامعه به سعادت می رسد.

این سینماگر پیشکسوت در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه بنده آقای صالحی را فردی صالح می دانم متذکر شد: توقعم این است که آقای صالحی مدیریت شان را متکی بر ۴ اصلی که خودشان ارائه کردند پیش ببرند.

وی تأکید کرد: قطعاً می شود که با تقویت و حمایت از هنرمند زمینه بروز و ظهور جلوه های جدید هنرهای نمایشی، موسیقایی و... را در کشور شاهد بود. نکته دیگری که بسیار مهم است اینکه مسئولان فرهنگی باید بدانند که فرهنگ مدیریت پذیر نیست، هنر مدیریت پذیر نیست و آن ها باید تعامل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بازیگر فیلم های سینمایی «دیگه چه خبر؟» و «خروج» خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که آقای صالحی در اصول خود ارائه کردند حراست از جلوه مردمی هنر و دیگری تولید و توزیع عادلانه محصولات فرهنگی بود. این ها نکته ظریف و دقیقی است که امیدوارم در دولت چهاردهم بتوانیم شاهد تجلی آن باشیم.

الماسی سپس به هنرمندان و استعدادهای درخشان شهرستانی اشاره کرد و در این خصوص گفت: من امیدوارم ایشان و مدیران میانی شان به مقوله استعدادهای درخشان در شهرستان ها توجه کنند. یکسان سازی فرهنگی با افق دید در تهران ترکیب نشود و به هنرمندان شهرستانی بهای ویژه ای داده شود.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: از سوی دیگر در دنیای امروز تعامل با جهان بیرون یک ضرورت است؛ ما در همه حوزه ها از جمله حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید با دنیا در تعامل باشیم و البته از سوی دیگر باید مراث کهن ایرانی-اسلامی مان را به جهانیان معرفی کنیم. توقع بنده این است که مدیران فرهنگی در دولت جدید نگاه هوشمندانه و جستجوگر داشته باشند و زیبایی و عشق را بسط و گسترش دهند نه کشتن و نابود کردن و ابتذال را!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.