چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

رای اعتماد «نمایندگان مجلس دوازدهم» به کابینه «دولت چهاردهم»؛

«سیدعباس صالحی» با کسب ۲۷۲ رای موافق سکاندار «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» شد

سیدعباس صالحی

سینماپرس: مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز ۳۱ شهریورماه و پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به «سیدعباس صالحی» وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رای اعتماد داد.

به گزارش سینماپرس، با پایان فرایند بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت چهاردهم و اخذ رای از نمایندگان مجلس، «سیدعباس صالحی» با کسب ۲۷۲ رای موافق به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

وی از مجموع ۲۸۵ رای، با ۲۷۲ رای موافق و تنها ۱۳ رای مخالف و ممتنع توانتس عهده‌دار تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.

شایان ذکر است که سیدعباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولد ۱۳۴۳ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی ۱۳۹۶) است.

او دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده؛ هرچند لباس روحانیت به تن ندارد.

صالحی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادان ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

سیدعباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی از ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.