یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

کارگردان «خانه شیشه ای» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

حسد و بخل دست اندرکارانی که سندیکایی برای خودشان راه انداختن باعث شده تا برخی فیلم‌ها به محاق بروند/ این افراد با اعمال نفوذ خود مانع دیده شدن برخی فیلم‌ها می‌شوند!

فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای»

سینماپرس: امیر پورکیان کارگردان فیلم سینمایی «خانه شیشه ای» که این روزها در حال اکران است با انتقاد شدید از شبکه مافیای اکران در صنعت سینمای کشور بیان داشت: این افراد با اعمال نفوذ خود مانع دیده شدن برخی فیلم ها می شوند؛ این ها از ناآگاهی سرمایه گذاران سوءاستفاده می کنند و باعث می شوند کارها به طاقچه خانه ها بروند. متأسفانه بنده این دردها را با تمام جان خود لمس کرده ام و سختی و مرارت بسیاری در این راستا متحمل شده ام.

کارگردان فیلم های سینمایی «ناکوک» و «موافقت اصولی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: سوژه «خانه شیشه ای» مربوط به بیش از ۳ سال قبل است اما متأسفانه اکران این فیلم به تعویق افتاد چرا که ما اگر یک سیلی از سیستم نظارتی می خوریم هزاران لگد از مافیای داخلی می خوریم! حسد و بخل دست اندرکارانی که سندیکایی برای خودشان راه انداختن باعث شده تا برخی فیلم ها به محاق بروند.

وی ادامه داد: این افراد با اعمال نفوذ خود مانع دیده شدن برخی فیلم ها می شوند؛ این ها از ناآگاهی سرمایه گذاران سوءاستفاده می کنند و باعث می شوند کارها به طاقچه خانه ها بروند. متأسفانه بنده این دردها را با تمام جان خود لمس کرده ام و سختی و مرارت بسیاری در این راستا متحمل شده ام.

پورکیان در همین راستا متذکر شد: البته خدا را شکر بنده سرمایه گذارم را بیدار کردم و ایشان هم تمام قد در مقابل تهیه کننده ایستادند و پیگیر اکران فیلم شدند اما تهیه کننده هیچ قدمی برای اکران «خانه شیشه ای» برنداشت. اصولاً در سینمای ما وضعیت به گونه ای است که برای برخی تهیه کنندگان اصلاً سرمایه ای که سرمایه گذار گذاشته و زحمتی که برای تولید یک اثر کشیده شده هیچ اهمیتی ندارد.

این سینماگر تأکید کرد: در هر صورت همیشه عده ای افراد حضور دارند که تمام توان خود را به کار می بندند تا برخی فیلم ها دیده نشوند اما بحمدالله فیلم ما تاکنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده و با اینکه تعداد سالن ها و سانس های مان بسیار محدود است اما مخاطب خوبی داریم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به وضعیت اکران این روزهای سینمای کشور تصریح کرد: عده ای تمام تلاش خود را می کنند تا سینما را صرفاً به سمت کمدی ببرند و نگذارند فیلم هایی که حرفی برای گفتن دارند دیده شوند. اما باز هم در این میان هستند سرمایه گذاران و پخش کنندگانی که از فیلم های فرهنگی حمایت می کنند.

پورکیان در پاسخ به این پرسش که مخاطب هدف فیلم شما چه قشری از جامعه هستند گفت: عموم مردم با این فیلم ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد؛ «خانه شیشه ای» یک برشی از زندگی خصوصی خواننده ای است که عاشقانه استادش را دوست دارد اما استاد مشکلات اخلاقی شخصی دارد و یک تعرض ناموسی به نامزد این خواننده می کند و این خواننده پریشان می شود و به نقطه ای می رسد که زیر میز می زند و تصمیم می گیرد که حتی کنسرت ندهد و بی خیال قراردادهایش شود.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه تیغ سانسور ضربه جدی به فیلم من زده اما با این حال مردم با آن ارتباط برقرار می کنند. بخشی از این فیلم بر اساس ماجرایی واقعی است و بخش دیگر آن را بنده بر اساس ذهنیت خودم ساخته ام که در هر صورت امیدوارم مردم آن را بپسندند.

گفتنی است؛ فیلم «خانه شیشه ای» به کارگردانی امیر پورکیان و تهیه‌کنندگی امیر سیدزاده است. دیگر عوامل فیلم عبارت‌اند از: سرمایه گذار و مجری طرح: یوسف بناساز، تدوین: زهره احمدی، صداگذاری: محمود موسوی‌نژاد، موسیقی: بهنام ابطهی.

خلاصه داستان: روایتی پاپاراتزی از پشت پرده زندگی یک خواننده پاپ.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.