یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

«مهری آل آقا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

بیشتر هنرمندان با معضلات مالی جدی روبرو هستند/ امیدوارم مدیران فرهنگی دولت چهاردهم تدبیر جدی در راستای رسیدگی به معضلات شدید معیشتی و مالی هنرمندان داشته باشند!

مهری آل آقا

سینماپرس: مهری آل آقا بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص انتظارات و توقعات از دولت چهاردهم در زمینه اصلاح وضعیت ناکارآمد و مدیریت ضعیف صندوق اعتباری هنر و توجه مدیریت فرهنگی کشور به معیشت اهالی فرهنگ و هنر با سینماپرس گفتگو کرد.

بازیگر سریال های تلویزیونی «روزگار جوانی» و «معما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: بدیهی است که همه هنرمندان تنها از مسئولان یک خواسته دارند و آن هم این است که آن ها شرایطی را فراهم کنند که همه شرایط کار کردن داشته باشند و بتوانند با تکیه بر هنر و بازوان خود نان دربیاورند و زندگی کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور مسلم است که همیشه توقعات مالی در رأس قرار دارد و ما هم از مسئولان فرهنگی دولت جدید متوقعیم که به معیشت هنرمندان رسیدگی کنند؛ امیدوارم مدیران فرهنگی دولت چهاردهم تدبیر جدی در راستای رسیدگی به معضلات شدید معیشتی و مالی هنرمندان داشته باشند. قطعاً منظور من این نیست که مدیران ملزم هستند به ما کمک مالی مستقیم برسانند و سبد کالا و... بدهند بلکه منظورم این است که باید آنقدر شرایط کار تسهیل شود که همه هنرمندان بتوانند ضروریات ابتدایی زندگی شان را تأمین کنند.

آل آقا سپس با بیان اینکه زندگی برخی هنرمندان به دلیل مسائل مالی از هم پاشیده تصریح کرد: بیشتر هنرمندان به خصوص فعالان تئاتر با معضلات مالی جدی روبرو هستند. برخی از این هنرمندان به شدت آبرودار هستند و اصلاً روی شان نمی شود پیش این مسئول و آن مسئول بروند و از آن ها توقع کمک مالی داشته باشند. بنده فکر می کنم در شرایط کنونی تا وقتی زیرساخت های لازم برای تسهیل گری و گسترش تولید فراهم نشده مدیران باید خودشان تحقیق کرده و افراد نیازمند را شناسایی کنند و به آن ها رسیدگی کنند.

این هنرمند تأکید کرد: بسیار از هنرمندان از بیماری های خاص رنج می برند؛ عده ای مستأجر هستند و حتی توان تأمین کرایه خانه های شان را ندارند. بدیهی است که هیچ یک از این اتفاقات در شأن هنر و هنرمند و اصلاً کشور و جامعه ما نیست. امیدوارم مدیران فرهنگی دولت چهاردهم تدبیر جدی در راستای رسیدگی به معضلات شدید معیشتی و مالی هنرمندان داشته باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «لاک قرمز» و «یتیم خانه ایران» متذکر شد: یکی دیگر از توقعاتی که بنده از مدیران فرهنگی دارم این است که کمی بیشتر روی کیفیت کارها دقت کنند و نظارت ویژه تری بر تولیدات داشته باشند. متأسفانه کیفیت کارها به شدت افت کرده و همین باعث ریزش مخاطب شده است. بدیهی است وقتی مخاطب بریزد تولید کمتر می شود و وقتی تولید کمتر شود هنرمندان بیشتری بیکار می شوند.

وی افزود: این بسیار بد است که کیفیت آثار این چنین افت کرده؛ ای کاش بیشتر به جوانان بها داده شود تا آن ها با ایده و تفکرات نو بتوانند پا به میدان گذاشته و کارهایی را تولید کنند که باب سلیقه جامعه امروزی باشد.

آل آقا در خاتمه این گفتگو گفت: من از یکایک رسانه ها متشکرم که صدای ما را به گوش مسئولان می رسانند. معتقدم رسانه ها باید مطالبه گری جدی در همه زمینه ها داشته باشند تا بتوانیم شاهد رشد و تحول اساسی در همه حوزه ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.