شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

«مهشید افشارزاده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«وزیر ارشاد» باید مدیرانی را در ذیل مجموعه تحت امر خود به کار بگیرند که «متخصص» و «متعهد» باشند/ تا چنین مدیرانی نباشند نمی‌توان امیدی به بهبود شرایط داشت!

مهشید افشار زاده

سینماپرس: مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان سینما دبا اشاره به اولویت های مدیریتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بالاخص چینش زیر مجموعه‌های مدیریتی خود بیان داشت: آقای وزیر باید مدیرانی را در ذیل مجموعه تحت امر خود به کار بگیرند که متخصص، متعهد و سینه سوخته باشند چرا که در شرایط فعلی تا چنین مدیرانی نباشند نمی توان امیدی به بهبود شرایط داشت.

کارگردان فیلم سینمایی «پنج ستاره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: توقع همه هنرمندان از آقای وزیر این است که مدیرانی را برای زیرمجموعه های تحت امر خود انتخاب کنند که متخصص باشند.

وی ادامه داد: آقای وزیر باید مدیرانی را در ذیل مجموعه تحت امر خود به کار بگیرند که متخصص، متعهد و سینه سوخته باشند چرا که در شرایط فعلی تا چنین مدیرانی نباشند نمی توان امیدی به بهبود شرایط داشت.

افشارزاده سپس با بیان اینکه انتخاب مدیر سینمایی خوب بسیار با اهمیت است تأکید کرد: سینما یک مدیومی است که تأثیر مستقیم بر مخاطبش دارد. امروزه در سراسر دنیا حکومت ها توسط سینما و رسانه های تصویری شان به سایر ملل هجمه فرهنگی وارد می کنند. آن ها حتی با ساخت کارتون ها و انیمیشن های شاد و رنگارنگ ذهن بچه های دنیا را آنطور که مطلوب خودشان است پرورش می دهند و آن ها را طبق مدل مورد نظر خودشان تربیت می کنند تا همیشه بچه ها در هر کجای دنیا به آن ها و کشورشان فکر کنند.

این سینماگر در همین راستا متذکر شد: همین می شود که بخشی از کودکان در ضمیر ناخودآگاه شان کشورهای غربی برایشان مدینه فاضله می شود و وقتی به سن نوجوانی و جوانی می رسند تصمیم به مهاجرت و رفتن به آن کشورها می گیرند. این نکته مهمی است که مدیران فرهنگی و سینمایی ما از آن غافل شده اند وتدبیری اندیشه نکرده اند تا ما با تولیدات وطنی بتوانیم سد و مانعی در برابر این تهاجم فرهنگی وحشیانه ها غربی ها شویم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با طرح این مسأله که سال ها است جای فیلمسازان بزرگ در سینمای کشورمان خالی است خاطرنشان کرد: ما امروزه نیازمند مدیری در سینما هستیم که از این افراد که هر یک شناسنامه و هویت سینمای کشور هستند دعوت به کار کنند. این بسیار تلخ است که برخی از این عزیزان در شرایطی متأثرکننده یا فوت می شوند و یا در گوشه های خانه های شان کنج عزلت می گزینند.

افشارزاده تأکید کرد: هیچ هنرمندی نباید به هیچ علتی خانه نشین شود. مدیر سینمایی باید درها را به روی همه هنرمندان بگشاید و از آن ها دعوت کند که برای فرهنگ و هنر و سینمای شریف این مرز و بوم دست به تولید اثر بزنند.

وی در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: جوانگرایی در هر حوزه ای بسیار خوب است اما اینکه ما افراد جوان را بیاوریم اما پیشکسوتان و کسانی که سال های عمر و جوانی شان را برای رشد و تعالی این سینما صرف کرده اند فراموش کنیم کاری به شدت نازیبا و ناپسند است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.