یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

«شاهد احمدلو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سینما» نباید محدود به «فیلم‌های گیشه پسند» و «کمدی‌های نازل» شود/ باید «سطح سلیقه» مخاطبان سینما را بالا ببریم

شاهد احمدلو

سینماپرس: شاهد احمدلو کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های مدیریتی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: امیدوارم مدیری برای سازمان سینمایی انتخاب شود که بتواند سینمای ایران را به سمت افق های طلایی حرکت دهد. باید کسی در مسند بنشیند که با حفظ عدالت و برابری از رزق هنرمندان تا تولید و پخش متنوع همه معضلات را در نظر گرفته و راهکاری برای برون رفت از وضعیت جاری داشته باشد.

کارگردان فیلم های سینمایی «اگه میتونی منو بگیر» و «چند میگیری گریه کنی؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: بنده در وهله اول انتخاب آقای صالحی را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم تبریک می گویم و امیدوارم ایشان برای مدیریت سینما فردی را انتخاب کنند که در اولویتش عدالت و برابری باشد؛ عدالت و برابری چه در حمایت از هنرمندان و چه در برآورده کردن توقعات و انتظارات هنرمندان در هر سطحی و رسیدگی به هنرمندان پیشکسوت و هنرمندانی که بیکار هستند و احتیاج به مهر و محبت و عدالت دارند.

احمدلو سپس با تأکید بر اینکه ارتقای سینمای ایران به سمت افق های تازه ای که شاید مدت ها است در بعضی از مسیرها و سبک های گوناگون فیلمسازی و ژانرهایی که اکنون جای شان در سینمای ایران خالی است باید جزو اولویت های رئیس جدید سازمان سینمایی باشد متذکر شد: تنوع بخشیدن به ژانرها در تولید و پخش از جمله ژانر کودک و نوجوان به مفهوم مطلق نه اینکه شمایل و سایه ای از آن باشد یکی از ضروریات امروز سینمای کشور است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: حمایت از تولید آثار گوناگون و متنوع برای جذب مخاطب حداکثری و فراتر رفتن از ژانرهای رایجی که اکنون در سینما به دو سبک بدل شده؛ یکی فیلم های کمدی سطح پایین و دوم فیلم های ارگانی و سازمانی باید در دستور کار مستقیم مدیران سینمایی دولت چهاردهم باشد.

وی با بیان اینکه سینما نباید محدود به فیلم های گیشه پسند و کمدی های نازل شود تصریح کرد: متأسفانه امروزه ما جز تعدادی انگشت شمار فیلم در ژانرهای دیگر اغلب شاهد این نوع آثار هستیم. من از قاعده صحبت می کنم نه از استثنائاتی که به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد.

کارگردان سریال های تلویزیونی «آقا و خانم سنگی» و «سه دونگ سه دونگ» تأکید کرد: امیدوارم مدیری برای سازمان سینمایی انتخاب شود که بتواند سینمای ایران را به سمت افق های طلایی حرکت دهد. باید کسی در مسند بنشیند که با حفظ عدالت و برابری از رزق هنرمندان تا تولید و پخش متنوع همه معضلات را در نظر گرفته و راهکاری برای برون رفت از وضعیت جاری داشته باشد.

احمدلو ادامه داد: به کار گیری فیلمسازان بزرگ که سال ها است در کنج تنهایی و عزلت به سر می برند باید جزو اولویت های مدیر سازمان سینمایی جدید باشد. آرزوی دیرینه ساخت فیلمی از استاد ناصر تقوایی باید محقق شود. سینما به این ها نیاز دارد.

وی افزود: سینمای کشور امروزه به فراتر رفتن از چیزی که اکنون شاهدش هستیم محتاج است. الآن به نظر من درست است که فیلم های اینترتیمنت ساخته می شود و گیشه در جریان است اما سینما محدود به این ها نمی شود. ما باید سطح سلیقه مخاطبان سینما را بالا ببریم. با احترام به کسانی که این نوع فیلم ها را دوست دارند ما نیاز داریم سبک های گوناگون در سینمای کشورمان رقم بخورد.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو گفت: اصول اولیه و استاندارد فیلم و سینما و تولیدکنندگان باید با عدالت و احترام و محبت باشد؛ این اتفاق برای رسیدن به نگاه متمرکز و هدفمند مهم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.