شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

کارگردان «موزه های جنگ دنیا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«مدیر فرهنگی» نباید قرائت خود را از «انقلابی بودن» داشته باشد/ باید به یک تعریف واحد و مشترک از «انقلابی بودن» برسیم و بر اساس آن حوزه فرهنگ و هنر کشور را پیش ببریم

غرفه سینماپرس در نمایشگاه مطبوعات؛ شاهرخ کیوان‌نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا با تحلیل شرایط موجود در عرضه فرهنگی کشور بیان داشت: مدیر نباید قرائت خود را از واژه انقلابی بودن داشته باشد. ما این معضل را سال ها در صدا و سیما هم شاهد بودیم. ما باید به یک تعریف واحد و مشترک از انقلابی بودن برسیم و بر اساس آن حوزه فرهنگ و هنر کشور را پیش ببریم.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: یکی از معضلاتی که ما به کرات و در ادوار مختلف شاهد آن بودیم این است که برخی از این آقایان که در دولت های مختلف روی کار می آمدند و پست و سمت می گرفتند علی الظاهر خود را به صورت شعارگونه پایبند به اصول و مبانی انقلاب اسلامی می دانستند اما متأسفانه در عمل این گونه نبود.

وی ادامه داد: البته هر کسی می تواند تعریف خود را از انقلابی بودن داشته باشد اما قاعدتاً یک سری اصول و مبانی وجود دارد که همه ما آن ها را می شناسیم و درک شان کرده ایم و توقع داریم هر کسی هر سمتی که دارد تنها دلش برای نظام بتپد و هدفش ارتقای وضعیت فرهنگی و هنری کشور باشد.

این مستندساز خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ شاید مثل برخی حوزه های دیگر زود بازده نباشد. ممکن است ماه ها و سال ها زمان ببرد تا تلاش مدیران فرهنگی به ثمر بنشیند اما آنچه که مهم است انتخاب مدیرانی است که همه کاربلد و امتحان پس داده باشند و این حوزه مهم را به بیراهه هدایت نکنند.

کیوان نیا سپس با بیان اینکه آقای وزیر باید نظارت جدی روی عملکرد یکایک مدیران پایین دستی خود داشته باشند تصریح کرد: بنده پیشنهاد می کنم مدیران هر شش ماه یک بار باید غربال گری شوند و اگر کارشان مبتنی بر اصول انقلاب نبود آن ها را برکنار کنند. آقای وزیر باید بررسی کنند و ببینند آیا مدیران زیرمجموعه شان در عمل به شعارهایی که می دهند پایبند هستند و یا رهی که می روند به ترکستان است؟

وی متذکر شد: ما توقع داریم مدیری به عنوان مدیر فرهنگی و به ویژه مدیر سینمایی برگزیده شود که پایبند به چارچوب و موازین اخلاقی و انقلابی باشد. درصدد رشد و توسعه سینمای انقلاب اسلامی و سینمای اخلاق مدار و انسان ساز باشد نه اینکه به ابتذال بها بدهد و آثاری را ترویج کند که منافی این ارزش ها هستند.

کارگردان مستندهای «سلاح قلم» و «رزم آهنگ» تأکید کرد: مدیر نباید قرائت خود را از واژه انقلابی بودن داشته باشد. ما این معضل را سال ها در صدا و سیما هم شاهد بودیم. ما باید به یک تعریف واحد و مشترک از انقلابی بودن برسیم و بر اساس آن حوزه فرهنگ و هنر کشور را پیش ببریم.

کیوان نیا افزود: به عقیده بنده آنچه امروز نیاز اصلی حوزه فرهنگی و هنری کشورمان است اینکه یک اتاق فکر واحد تشکیل شود که راهبردها و استراتژی این حوزه را تبیین کند. باید کاری کرد که هیچ مدیری نتواند بر اساس سلیقه و نگاه سیاسی و جناحی خود حوزه مورد نظر خود را جلو ببرد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم در دولت جدید نظارت ویژه تری روی عملکرد یکایک مدیران در حوزه های سینما، تئاتر، موسیقی، کتاب و... وجود داشته باشد و اگر متوجه شدند که مدیر مورد نظر آن بخش توانایی اداره آن حوزه را ندارد و یا آن حوزه را با اهمال کاری و ندانم کاری به بیراهه کشانده او را برکنار کنند و فردی اصلح را جایگزین کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.