به گزارش سینماپرس، دهقانیار با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره سرود ملی آفرینش اظهار کرد: جشنوارهها فرصتی را فراهم میکند تا مربیان از تجربیات متعدد و متنوع استفاده کنند.
وی افزود: اگر بخواهیم نقطه قضاوت را بر اساس معیارهای حرفهای در رشته سرایش و کر ببینیم شاهد آثار خوب، متوسط و ضعیف بودیم چرا که پانزده نکته در هر اجراست که بررسی میشود.
این موسیقیدان ادامه داد: ساخت موسیقی، شیوه اجرای خود بچهها و اینکه چگونه مهارتهای فردی خواندن را در گروه به صوت تیمی ارائه میدهند، از جمله معیارهایی است که بر اساس آن امتیاز میگیرند.
داور دومین جشنواره ملی سرود آفرینش عنوان کرد: تاکنون آثار خوب بوده و مایه امیدواری است و جشنوارهها هر چهقدر جلوتر میروند به خاطر کسب تجربه بیشتر پختهتر خواهند شد زیرا تجربیات غنیتری کسب میکنند و استعدادیابی و افراد جدیدی اضافه میشوند و در مجموع هر بار که در این جشنوارهها شرکت میکنم، بسیار خوشحال و خوشبین هستم.
موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده پیانو با اشاره به معیارهای داوری خاطرنشان کرد: در بخش موسیقی ارزشیابی جملههای موسیقی، تنظیم قطعه، در بخش اجرا مهارتهای هوش تک به تک گروههای آوازی که مهارت در بیان شعر و انتقال جملههای موسیقی در بستر کلمات را به نمایش میگذارند، دارای امتیاز است.
وی افزود: در کل ادبیات، موسیقی و اجرا برای مخاطب امتیاز دارد و بسیار برای من لذتبخش است که سال به سال جشنوارهها بهتر میشود.
وی در پایان بیان کرد: سعادتی نصیب من شد تا مثل سال اول به عنوان داور در جشنواره حضور پیدا کنم و در خدمت کانون باشم؛ امیدوارم جشنواره هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود و برای همه دستاندرکاران جشنوارهها آرزوی موفقیت میکنم.
دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در اراک به کار خود پایان میدهد.
ارسال نظر