دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر:

«وفاق ملی» را برای شعار جشنواره انتخاب کردیم/ می‌خواهیم در این دوره بیشترین هنرمندان مختلف در گونه‌ها و جایگاه‌های مختلف موسیقی را جذب کنیم!

نشست خبری سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر

سینماپرس: دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با بیان اینکه شعار این دوره از جشنواره چهلم «وفاق ملی» است، گفت: فراخوان جشنواره در مهرماه منتشر می‌شود، و امیدواریم هنرمندان در گونه‌ها و جایگاه‌های مختلف موسیقی جذب این رویداد شوند.

به گزارش سینماپرس، رضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ایرنا درباره شعار چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، اظهار داشت: امسال هم مانند سال گذشته به دنبال این هستیم که شعاری را برای جشنواره موسیقی فجر انتخاب کنیم که این شعار در قالب یک تیتر به معنای حقیقی کلمه باید تجلی پیدا کند.

وی گفت:سال گذشته جشنواره سی‌ونهم موسیقی فجر با موضوع خانواده (سبک زندگی ایرانی) بود. امسال می‌خواهیم منطبق با اهداف دولت و شعاری که رئیس‌جمهور گفت، وفاق ملی را برای شعار جشنواره انتخاب کردیم، می‌خواهیم در این دوره بیشترین هنرمندان مختلف در گونه‌ها و جایگاه‌های مختلف موسیقی، از اساتید، دانشجویان تا هنرجویان و افرادی که در حوزه موسیقی علمی و تجربی فعالیت می‌کنند، را جذب کنیم.

مهدوی افزود: امیدواریم که انتقادها و انتظارات هنرمندان موسیقی مرتفع شود و امسال همه آنان در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کنند و شاهد حضور پررنگی از اهالی موسیقی باشیم، با توجه به نگاه دولت، این وفاق در حوزه هنر و موسیقی ایجاد شود.

رضا مهدوی؛ دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر

برگزاری جشنواره ۲۳ تا ۲۸ بهمن‌ماه / فراخوان مهر ماه‌ منتشر می‌شود

مهدوی بیان کرد: در بخش رقابتی و مسابقه جشنواره شعار وفاق ملی مدنظر قرار خواهد گرفت و در فراخوان هم اعلام می‌کنیم که در بخش آهنگسازی و گونه‌های مختلف که قرار است جایزه باربد اهدا شود، شرکت‌کنندگان اگر با این محوریت اثری بسازند، بیشتر مورد توجه داوران قرار خواهند گرفت.

دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر اظهارداشت: تاکنون دبیرخانه چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر فعال نشده است، با این وجود از ابتدای اینکه به عنوان دبیر جشنواره معرفی شدم، فعالیت‌هایم را در این حوزه آغاز کردم و اعضای شورای سیاستگذاری تعیین و تایید شدند و امیدواریم جلسات این شورا به زودی برگزار شود.

مهدوی با اشاره به اینکه فراخوان چهلمین جشنواره موسیقی فجر مهرماه منتشر خواهد شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این جشنواره ۲۳ تا ۲۸ بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران، بهمن‌ماه امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار و جایزه ترانه، ‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی، برنامه‌های دیگر این جشنواره خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.