شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰

تا ۳۰ آبان‌ماه؛

جایزه ملی «داستان و بازآفرینی» فراخوان خود را تمدید کرد

جایزه ملی «داستان و بازآفرینی»

سینماپرس: اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی در قالب‌های رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، طرح رمان و جستارنویسی داستانی برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، بازآفرینی یک فرایند خلاق است. نویسنده با یک متن اولیه روبرو می شود، خواه قصه کهن باشد یا یک روایت معاصر؛ خواه یک افسانه یا هر روایت دیگر. هنرمند با خلاقیت و ذهنیت خود، در عناصر، ساختار، مضمون و هرآنچه به آن متن اولیه مربوط است دخل و تصرف می کند و آن را دوباره خلق می کند. جایزه داستان و بازآفرینی به دنبال داستان هایی است که نویسنده با آثار فرهنگی و هنری برخوردی خلاق داشته و دست به آفرینشی نو زده است. جایزه داستان و بازآفرینی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اصفهان در پنج بخش رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاهِ کوتاه، جستارنویسی، طرح رمان به صورت ملی برگزار می شود.

در بازنویسی معمولا نویسنده یک متن مکتوب کهن را انتخاب می کند و آن را برای مخاطب امروز با زبانی امروزی و روان بازمی نویسد. در حالی که بازآفرینی یک امر خلاق است. در بازآفرینی هر متن تمدنی و هنری اعم از آثار مکتوب، قصه های شفاهی، موسیقی، نگارگری، روایت های مستند جنگ و… می تواند متن اولیه باشد. نویسنده محتوا، فرم؛ یا هر دوی اینها را در متن اولیه برهم می زند و اثری نو خلق می کند.

جوایز این رویداد در بخش رمان: ۳ جایزه ۱۰۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی برای نفرات اول تا سوم؛ در بخش داستان کوتاه: ۵ جایزه ۱۰ میلیون تومانی؛ در بخش داستان کوتاه کوتاه: ۲ جایزه ۵ میلیون تومانی؛ در بخش طرح رمان: ۱۰ جایزه ۳۰ میلیون تومانی و در بخش جستارنویسی داستانی: ۲ جایزه ۱۰ میلیون تومانی است.

مهلت ارسال اثر تا ۳۰ آبان ماه در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.