دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶

رئیس سازمان سینمایی:

«اقتصاد سینما» به تراز مطلوب و رشد رضایت‌بخشی رسیده/ به زودی شاهد پوست‌اندازی «جریان نوین سینما» در کشور خواهیم بود

افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ محمد خزاعی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی کشور در سفری یک روزه به استان گیلان رفت.

به گزارش سینماپرس، افتتاح مجموعه سینمایی آرش مال در شهرستان بندرانزلی و حضور در مراسم افتتاح جشن مهر سینما در استان گیلان و شهر رشت از جمله برنامه های برنامه‌های رئیس سازمان سینمایی و هیات همراه به استان گیلان است.

محمد خزاعی به بهانه افتتاح مجموعه سینمایی آرش مال در شهرستان بندرانزلی در جمع هنرمندان و سینماگران استان گیلان در تالار مرکزی شهر رشت گفت: از حضور مدیران ارشد فرهنگی و اجتماعی استان بویژه حضور امام جمعه محترم شهرستان رودبار، اعضای محترم شورای شهر در این جمع سینمایی و هنری قدردانی می‌کنم چرا که این همنشینی و همدلی با جامعه هنری و سینمایی ارزشمند است‌

وی افزود: پس از تهران، استان‌های گیلان و از مهمترین استان‌های کشور در حوزه تصویر و فیلمسازی هستند.

به گفته وی استان گیلان در میان استان‌های کشور از بیشترین چهره‌های سینمایی برخوردار است و این سطح از سرمایه انسانی و نیروی خلاق هنری مغتنم و قابل تقدیر است.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: بر اساس قولی که بنده در سفر استانی به شما عزیزان داده بودم در خصوص واگذاری امتیاز تهیه کنندگی و کارگردانی استانی به هنرمندان استانی و بومی، خوشبختانه این طرح عملیاتی شده و امروز در استان شما ۲ هنرمند در حال تهیه و تولید فیلم هستند.

وی با اشاره به رشد ۶۷ درصدی توسعه زیرساخت در استان گیلان در سه ساله اخیر اضافه کرد: امروز سه سالن سینمایی در شهرستان بندرانزلی افتتاح می‌شود، و با احتساب این سه سالن، مجموع سالن‌های استان گیلان از ۹ به ۱۵ سالن رسیده و چهار سالن دیگر هم در روند کار قرار گرفته است.

خزاعی با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش. های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برای توسعه فرهنگ و هنر استان عنوان کرد: شایسته می‌دانم از زحمات آقای طاهری مدیرکل محترم و معاونین و همکاران‌شان قدردانی کنم. به شخصه شاهد پیگیری‌ها و جلسات جدی ایشان برای توسعه و رونق سینماها و حمایت از فیلمسازان و سینماگران استان بوده‌ام.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت جهش‌های بسیار خوبی در کشور رقم خورده است، ادامه داد: سینما از اتمسفر ورشکستگی و تعطیلی در سال ۱۴۰۰ به رشد و رونق امروز رسیده است و این را مرهون همدلی و هم‌افزایی همه خانواده سینما و مدیران فرهنگی و اجتماعی کشور می‌دانیم.

در شرایط کنونی اقتصاد سینما به تراز مطلوب و رشد رضایت‌بخشی رسیده است و این را مرهون آثار اجتماعی، کمدی، کودک و پویانمایی و دفاع مقدس هستیم و امروز که اقتصاد سینما جان دوباره گرفته است جا دارد در همه گونه‌ها و مسائل و موضوعات جدی‌تر فرهنگی و سینمایی متمرکزتر شویم.

وی اظهار کرد: در این دوره نگاه به استان‌ها در سازمان سینمایی، نگاهی ویژه و جدی بوده است و اکنون، پس از سه سال شاهد به بار نشستن و اثرات این نگاه و رویکرد هستیم.

خزاعی یادآورشد: سال گذشته برای اولین بار ۶ فیلمساز استانی در جشنواره فجر حضور داشته و امسال این تعداد به ۸ تا ۱۰ نفر خواهد رسید. از فیلمسازان اولی معرفی شده برای ورود به عرصه حرفه‌ای سینما بیش از ۷۵ درصد آن، هنرمندان استانی هستند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به رشد و ارتقای سینمای کوتاه و فیلمسازان جوان در کشور تصریح مرد: چون با آثار کوتاه و سینمای جوان ارتباط تنگاتنگی دارم شاهدم که نسلی نو و متعهد و صاحب تفکر از راه رسیده است و

به زودی، شاهد پوست‌اندازی جریان نوین سینما در کشور خواهیم بود.

محمد خزاعی با اشاره به جایگاه و نقش اهمیت سینماگران استانی و شهرستانی در رشد و ارتقای سینمای ملی تاکید کرد: خوشبختانه بخش بزرگی از سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حمایت از سینماگران استانی به بار نشسته است و از این پس هم در هر حوزه و جایگاهی که باشم از سینماگران استان‌ها حمایت خواهم کرد.

گفتنی است در این سفر محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت و فناوری‌های سینمایی و یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.