یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

وزیر ارشاد:

شاهد گسست‌های بدی در فضای جامعه هستیم/ دوکوهانه و چند کوهانه شدن اجتماعی از لحاظ سبک زندگی و باورها می‌تواند برای یک جامعه منسجم مخاطره‌آمیز باشد!

مراسم تشیع پیکر مرحوم محمد علی بهمنی؛ سید عباس صالحی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سه ساحت دولت-حاکمیت، دولت- ملت و ملت-ملت رسانه وفاق ملی است و باید فرصت گفت‌وگوی سازنده برای رفع ابهام‌ها، کاهش گسست‌ها و وفاق‌سازی را فراهم کند.

به گزارش سینماپرس، سیدعباس صالحی در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که پیش از ظهر یکشنبه - اول مهر ۱۴۰۳- در سالن اجتماعات این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به شعار «وفاق ملی» گفت: آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهوری با طرح اصل «وفاق ملی» به درستی به حل مسأله توجه کرده و بر روی آن پافشاری می‌کنند. مساله‌های ما به ابربحران‌هایی تبدیل شده که دیگر امکان حل آن توسط فقط یک بخش اجتماع وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ایرنا در سه ساحت دولت-حاکمیت، دولت- ملت و ملت-ملت می‌تواند رسانه وفاق باشد، گفت: اگر بخواهیم ایران را نجات دهیم، حتما نیازمند هستیم ابرمساله‌ها را از مسیر هم‌افزایی گسترده حل کنیم. چون فرصت های زیادی را از دست داده‌ایم و زمان‌ اندکی داریم. جامعه ما بعد از چهل سال انتظار حل مساله‌ها را دارد، انتظار ندارد که مساله‌ها فرسایشی بماند و حل نشود.

وی گفت: مسایل ما این قدر گسترده و عمیق شده که نمی‌توانیم در مسائل تاریخی گذشته فرو برویم. رسانه ایرنا باید رسانه وفاق دولت و حاکمیت باشد، دعواسازی نکند و به تنش‌ها نیافزاید. ایرنا نسبت عمیقی با قوه مجریه دارد؛ اما چون دولت، دولت وفاق است، رسانه ایرنا هم رسانه وفاق است.

صالحی گفت: ایرنا به عنوان رسانه وفاق با مجلس و قوه قضاییه و نهادهای نظامی و امنیتی چالش‌سازی نمی کند. ایرنا باید فرصت‌های گفتگوی سازنده برای رفع ابهام‌ها و کمک به حل مسائل را فراهم کند و خط اتصالی گفت‌وگوی بین قوا باشد. ما نباید در اتاق‌های انحصاری و محدود با خودمان گفتوگو کنیم. مردم در یک فضای آرام باید این گفت‌وگوها را بشنوند و بخوانند.

وزیر فرهنگ با بیان این که کاهش سرمایه اجتماعی برای یک دولت و نظام مردم‌سالار مخاطره آمیز است، توضیح داد: کفایت نمی‌کند که قوه مجریه با حاکمیت فقط مسیر وفاق را پیش ببرد. وفاق بین دولت و ملت بسیار اهمیت دارد. اگر ما مشارکت و حضور مردم را از دست بدهیم، خیلی چیزها را از دست داده‌ایم. لذا ایرنا باید در حوزه وفاق دولت و ملت تلاش کند. مردم گاهی فاصله گرفتند و گاهی قهر کردند، اینها هشدارهایی است که رسانه ایرنا باید به آن توجه کند. اینکه ایرنا چه می‌تواند بکند بحث‌های تکمیلی است.

صالحی ایرنا را رسانه وفاق ملت- ملت دانست و گفت: ما شاهد گسست‌های بدی در فضای جامعه هستیم که می‌توان به گسست‌های قومی، مذهبی، سیاسی، نسلی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد. ایرنا باید تلاش کند این گسست‌ها را کاهش دهد و وفاق سازی کند. دکان‌های سیاسی دور از هم هر کدام برای خود خیمه‌ای زدند. در حالی که در یک جامعه پویا خیمه‌های سیاسی است ولی خط‌های ارتباطی هم وجود دارد و در حوزه‌های منافع ملی خیمه‌ها به هم وصل می‌شوند.

وی با اشاره به گسست‌های اجتماعی توضیح داد: دوکوهانه و چند کوهانه شدن اجتماعی از لحاظ سبک زندگی و باورها می‌تواند برای یک جامعه منسجم مخاطره‌آمیز باشد. نوع تلاش ایرنا باید هم‌افزایانه و همگرایانه باشد. این جلسه برای من مطلوب و مقبول بود. چون با حضور مدیران قبلی ایرنا تلاش می‌کند گذشته را به حال بیاورد.

وزیر فرهنگ با بیان این که همه مدیران گذشته سهم مهمی در تکامل و تعالی ایرنا داشتند از زحمات علی نادری و همکاران وی تشکر کرد و افزود: امیدوارم با حضور جناب آقای حسین جابری انصاری مسیر تکامل و تعالی ایرنا طی شود.

به گزارش ایرنا، مراسم تکریم علی نادری مدیرعامل پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی و معارفه حسین جابری انصاری مدیرعامل جدید ایرنا روز یکشنبه - اول مهر ۱۴۰۳- با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مدیران این وزارتخانه در سالن اجتماعات خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر سید کمال خرازی، حسین نصیری، فریدون وردی‌نژاد، عبدالله ناصری طاهری، احمد خادم‌المله، محمد جعفر بهداد، محمد خدادی، سیدضیا هاشمی، محمدرضا نوروزپور از مدیران عامل ایرنا در چهاردهه گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، محمدرضا گلزاری دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، احسان صالحی مدیرمسئول موسسه مطبوعاتی ایران محمدتقی روغنی‌ها و مهدی شفیعی مدیرمسئول اسبق روزنامه ایران، معاونان و مدیران و سردبیران و خبرنگاران و عکاسان ایرنا حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.