چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

همزمان با تداوم حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان؛

«۳۳ روز» با «کفر قاسم» به تلویزیون می‌آید

مستند جنگ 33 روزه لبنان

سینماپرس: با توجه به تداوم حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان شبکه نمایش سیما با مردم مظلوم لبنان همراه شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «۳۳ روز» چهارشنبه ۴ مهر ساعت ۱۵، پنجشنبه ۵ مهر ساعت ۱۹، فیلم سینمایی «ابو زینب» و جمعه ۶ مهر ساعت ۱۳ فیلم سینمایی «کفر قاسم» روی آنتن می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، فیلم «سی و سه روز» به کارگردانی جمال شورجه چهارشنبه ۴ مهر ماه ساعت ۱۵ پخش می‌ود. این فیلم با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، حزب‌الله لبنان و دولت لبنان ساخته شده‌ است.

«سی و سه روز»؛ روایتی واقعی از مقاومت یک روستای مجاور با رژیم صهیونیستی است که از حمله این رژیم به دیگر جناح‌های مقاومت جلوگیری می‌کند. فیلم عروسی یک زوج را در روستایی مرزی روایت می‌کند که همزمان می‌شود با حضور دو افسر رژیم صهیونیستی در خاک لبنان و اسارت آنان به دست جوانان این کشور...

پیر داغر (اوی)، باسم مغنیه (محمد)، یوسف الخال (یوسف)، کارمن لبوس (ام عباس)، نسرین طافش (حنان)، کنیدا علوش (نسرین)، دارین حمزه (هانا) از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «ابو زینب» به کارگردانی علی غفاری، پنج شنبه ۵ مهر ماه ساعت ۱۹ روی آنتن نمایش می‌رود.

در این فیلم کارمن لبس، باسم مغنیه، عمار شلق، یوسف حداد و اغوب دوجرجیان نقش آفرینی کرده اند.

در «ابوزینب» خواهیم دید: در سال ۱۹۸۵ ارتش صهیونیستی جنوب لبنان را اشغال می‌کند. خانواده‌های این مناطق با مقاومت و ایثار تلاش می‌کنند اشغالگران را از سرزمین خود بیرون کنند. مردی جوان با نام مستعار ابوزینب با یک عملیات استشهادی که خود طراح آن بوده، ضربه بزرگی به ارتش اشغالگر اسرائیل می‌زند. اما غیر از مادر و برخی از دوستان همرزمش هیچکس از هویت واقعی او اطلاع ندارد. چهارده سال مادر او این راز را در دلش مخفی کرده و حتی به پدر نیز گفته پسرش برای کار به کویت رفته است. بالاخره وقتی جنوب لبنان با مقاومت مردم آزاد می شود سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در یک سخنرانی... ی.

فیلم سینمایی «کفر قاسم» به کارگردانی رهان علویه، جمعه ۶ مهر ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم با بازی عبداله عباسی، احمد ایوب و سلیم صبری؛ درباره کشتار کفر قاسم در ۲۹ اکتبر ۱۹۵۶ در روستای عرب‌نشین کفرقاسم در مرز بین کرانه باختری رود اردن و اسرائیل در آستانه بحران سوئز می‌باشد. چندین افسر و سرباز پلیس مرزبانی اسرائیل در خلال دستور منع رفت و آمد در ۹ حادثه تیراندازی جداگانه به سوی غیرنظامیان عرب که در حال بازگشت از محل کار و مزارع خود بوده و از دستور منع رفت‌وآمد بی‌خبر بودند تیراندازی کردند که...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.