چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱

مجید پتکی:

همه منتظر هستند که «جایزه» بگیرند و حالت «رقابت» و «رفاقت» از بین رفته است

مجید پتکی در نشست خبری فیلم سینمایی «لباس شخصی»؛مجید پتکی

سینماپرس: مجید پتکی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت که ما باید درعین توجه به پیشکسوتان به معرفی چهره‌های جدید نیز توجه کنیم.

به گزارش سینماپرس، مجید پتکی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر پیشنهاد داد در جشن مهر سینمای ایران بخشی مجزا برای سینماگران جوان و چهره‌های جدید بازیگری در نظر گرفته شود تا بتوانند در نشست‌هایی با هم تعامل و گفت‌وگو داشته باشند و شناسانده شوند، در عین حال که تجربیات خود را در اختیار همدیگر بگذارند.

وی دراین باره عنوان کرد: ما باید به هنرپیشه‌هایی که خصوصاً در یک دهه اخیر به سینما پیوسته‌اند، بیشتر بپردازیم. اینکه از پیشکسوتان تقدیر می‌شود خیلی خوب است اما باید این مساله را بدانیم که همین جوان‌های امروز پیشکسوتان ۲۰ سال آینده کشور ما هستند. اما اگر در این برهه که تعداد آموزشگاه‌ها بالا رفته و استعدادها و نفرات خیلی خوبی از آن ها بیرون آمده‌اند به آن ها نرسیم شاید تا ۲۰ سال آینده برای بچه های خودمان پیشکسوت نداشته باشیم. دیده شده که جوان هایی که ۲۰ سال کار می کنند و بعد سراغ شغل دیگری می روند.

پتکی یادآور شد: بچه‌های خودمان دیگر در آینده اساتیدی چون آقای فخیم زاده، نجفی، خیری، کیانیان و ... را نخواهند شناخت. ضمن اینکه نسل جوان هم منتظر چهره های جوان است و باید به این ها برسیم. اگر در جشن مهر سینمای ایران بخشی بگذارند تا این جوان ها در کنار پیشکسوتان بیشتر دیده شوند، قطعاً اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر همواره می دیدم عده‌ای با هم زاویه دارند به جای اینکه نشستی بگذارند و با هم صحبت کنند به اختلافاتشان دامن می زدند. متاسفانه گفت‌وگو بین افراد اتفاق نمی‌افتد و همه منتظر هستند که جایزه بگیرند و حالت رقابت و رفاقت از بین رفته است.

پتکی در پایان عنوان کرد: با این روند، برای ۲۰ سال بعد برای بچه های ما چیزی به نام پیشکسوت در هنر دیگر وجود ندارد و به مراتب بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان اروپایی و دیگر کشورها از ما پیشی می گیرند. همین الان از نسل جوان بپرسید بازیگر جوان مورد علاقه شما در سینمای کشور چه کسی است؟ آن‌ها نمی توانند حتی ۵ اسم را نام ببرند مگر اینکه به کلاس های بازیگری رفته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.