سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷

کارگردان «کفاره» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«فرهنگ دیدن فیلم کوتاه» در کشور ما جا نیفتاده است/ زحمات «فعالان حوزه فیلم کوتاه» آنطور که باید دیده نمی‌شود

علی قدرتی

سینماپرس: «علی قدرتی» کارگردان فیلم کوتاه در آستانه برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در خصوص اولویت های سینمای کوتاه در دولت چهاردهم بیان داشت: مهمترین معضل فعالان حوزه فیلم کوتاه این است که زحمات شان آنطور که باید دیده نمی شود چرا که فرهنگ دیدن فیلم کوتاه در کشور ما جا نیفتاده است و مسئولان باید فرهنگ تماشای فیلم کوتاه را در جامعه جا بیندازند تا زحمات فعالان این حوزه به خوبی دیده شود و مورد ارزیابی مخاطبان قرار بگیرد.

کارگردان فیلم کوتاه «سایه سیگار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: مهمترین معضل فعالان حوزه فیلم کوتاه این است که زحمات شان آنطور که باید دیده نمی شود چرا که فرهنگ دیدن فیلم کوتاه در کشور ما جا نیفتاده است و مسئولان باید فرهنگ تماشای فیلم کوتاه را در جامعه جا بیندازند تا زحمات فعالان این حوزه به خوبی دیده شود و مورد ارزیابی مخاطبان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همه سینماها می توانند در برخی سانس های خود به ویژه سانس هایی که میزان استقبال مردم از سینماها بیشتر است ملزم به اکران فیلم های کوتاه شوند. اگر چنین اتفاقی بیفتد کم کم فرهنگ تماشای فیلم کوتاه در مردم جا می افتد. باید فرهنگ تماشای فیلم کوتاه مثل اروپا در ایران نیز جا بیفتد و قشر روشنفکر و هنرمند برود و فیلم کوتاه ببیند. باید یک مجموعه باشد تا مردم بروند و فیلم کوتاه ببینند.

این کارگردان تأکید کرد: از سوی دیگر رایزنی مسئولان با سازمان صدا و سیما برای پخش فیلم های کوتاه در شبکه های مختلف و در ساعات مختلف نیز می تواند برای دامن زنگ به اشاعه فرهنگ تماشای فیلم کوتاه کمک شایانی کند.

قدرتی در بخش دیگری از این گفتگو به سایر معضلات حوزه فیلم کوتاه اشاره کرد و در این خصوص متذکر شد: مسئولان باید تدبیری اندیشه کنند تا جوانان و افراد مستعد بدون تشریفات بتوانند مبادرت به تولید اثرشان کرده و درگیر بروکراسی های پیچیده اداری نشوند. مجوز فیلمبرداری فیلم کوتاه باید راحت تر در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

وی در خاتمه این گفتگو خواستار گسترش هرچه بیشتر فضای تولید و آموزش فیلم کوتاه شد و در این خصوص تأکید کرد: دفاتر انجمن سینمای جوان در سراسر کشور باید گسترده تر شود؛ متأسفانه مدتی است دفتر شهرری انجمن سینمای جوانان ایران جمع آوری شده و من امیدوارم این دفتر مهم مجدد راه اندازی شود. امروزه بسیاری از علاقمندان حوزه فیلم کوتاه به دلیل کمبود تجهیزات و... امکان کار در این عرصه را ندارند و من می دانم اگر مدیران بخواهند اینقدر پول دارند که بتوانند دفاتر بیشتری را تأسیس کرده و تجهیزات به روز تری را در اختیار فعالان این حوزه قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.