شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

کارگردان «مترسک ها هم می‌میرند» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تقسیم ناعادلانه «بودجه» باعث شده تا بسیاری از فعالان «عرصه فیلم کوتاه» امکان اینکه بتوانند خود را بشناسانند برایشان فراهم نشود

پرویز رستمی کارگردان

سینماپرس: «پرویز رستمی» کارگردان فیلم کوتاه در خصوص اولویت های این عرصه سینمایی در کشور بیان داشت: عدم مدیریت درست بودجه های سالیانه در عرصه فیلم کوتاه و همچنین تقسیم ناعادلانه بودجه ها میان فیلمسازان و بی توجهی به فیلمسازان خلاق و مستعد باعث شده تا بسیاری از فعالان این عرصه امکان اینکه بتوانند خود را بشناسانند برایشان فراهم نشود.

کارگردان فیلم کوتاه «هفت سمفونی زاگرس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: موضوع فیلم کوتاه در ایران چند سالی است که دچار تحول شده و به خصوص از دهه ۹۰ به بعد تغییر کرده؛ به نحوی که بهترین استعدادها در این عرصه هستند اما به دلایل متعدد این استعدادها امکان بروز و ظهور ندارند.

وی متذکر شد: بنده معتقدم عدم مدیریت درست بودجه های سالیانه در عرصه فیلم کوتاه و همچنین تقسیم ناعادلانه بودجه ها میان فیلمسازان و بی توجهی به فیلمسازان خلاق و مستعد باعث شده تا بسیاری از فعالان این عرصه امکان اینکه بتوانند خود را بشناسانند برایشان فراهم نشود.

این سینماگر سپس با انتقاد شدید از توجه ویژه به شهر تهران و فیلمسازان تهرانی تصریح کرد: تمرکز زدایی از پایتخت و توجه ویژه به استعدادهای شکوفا نشده در مناطق محروم کشور می تواند موجبات اعتلای بیش از پیش فیلم کوتاه شود. مسئولان باید تمرکز خود را از تهران و تهرانی ها بردارند و به همان اندازه که برای تجهیزات دفاتر تهران هزینه می کنند برای شهرستان ها نیز هزینه کنند.

رستمی یادآور شد: طی سال های اخیر بچه های فعال فیلم کوتاه شهرستانی در عرصه بین الملل اتفاقاتی را رقم زدند؛ اغلب این بچه ها با دست های خالی برای ایران افتخارآفرینی کردند و از این رو واجب است که مدیران با نگاه عادلانه بودجه ها را در کل کشور به ویژه در مناطق محروم تقسیم کنند تا استعدادهای ناب نیز بتوانند به حق خودشان برسند.

وی در خاتمه این گفتگو با اشاره به سخت گیری برای صدور مجوزها نیز تأکید کرد: مسئولان باید بدانند که همه ما در ایران زندگی می کنیم و برای اعتلای فرهنگ این سرزمین تلاش می کنیم و از جان و دل درصدد آن هستیم که تاریخ دیرینه سرزمین مان را بیابیم و در ادبیات سینما بگنجانیم و قلب مان برای ذره به ذره خاک کشورمان می تپد. من همیشه تأکید کردم و باز هم می کنم که باید در حوزه صدور مجوزها بازنگری اساسی شود. مسئولان باید بدانند همه ما قصد خدمت صادقانه به میهن مان را داریم. باید فضا بازتر شود تا استعدادهای نوظهور پدیدار شده و حوزه فیلم کوتاه بیش از پیش درخشان شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.