دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶

کارگردان «مرثیه‌ای برای شب» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سینمای کوتاه» نیازمند حمایت مالی بسیار بیشتری است/ امیدوارم فقط در کلام از «تنوع ژانر» صحبت نکنیم و در عمل هم این تنوع وجود داشته باشد

یوسف کارگر

سینماپرس: «یوسف کارگر» کارگردان فیلم کوتاه در خصوص اولویت‌های این عرصه سینمایی در کشور بیان داشت: امیدوارم ما فقط در کلام از تنوع ژانر صحبت نکنیم و در عمل هم این تنوع ژانر وجود داشته باشد. ما باید به سینمای دغدغه مند بها بدهیم و اجازه دهیم تا سینمای اندیشه ورز در کشور شکل بگیرد.

کارگردان فیلم کوتاه «آغی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: من در وهله اول می خواهم تأکید کنم که قطعاً همه مدیران در تلاش هستند تا سینمای فیلم کوتاه بتواند بیشتر بدرخشد و طبیعتاً زحمات بسیاری برای اعتلای این سینما در این سال ها نیز کشیده شده و قاعدتاً همیشه و در هر دوره ای کاستی هایی نیز وجود دارد که باید با درایت و تدبیر آن کاستی ها را جبران کرد و از بین برد.

وی ادامه داد: مهمترین مسأله ای که مدیران جدید سازمان سینمایی باید بدانند این است که سینمای کوتاه نیازمند حمایت مالی بسیار بیشتری است. انجمن سینمای جوانان ایران که متولی اصلی سینمای کوتاه محسوب می شود امروزه نهایتاً می تواند مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به هر فیلمی اختصاص دهد و فیلمساز باید بقیه بودجه تولید فیلمش را خودش تهیه کند و این اتفاق برای یک فیلمساز جوان و تازه کار بسیار دشوار است.

کارگر سپس با تأکید بر اینکه طی یک دهه اخیر سینمای کوتاه ایران پرچمدار هنرهفتم در دنیا بوده است تصریح کرد: مدیران و سیاست گذاران سینما باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند و تدبیری اندیشه کنند تا حمایت بیشتری از سینمای فیلم کوتاه و فعالان این عرصه صورت گیرد به خصوص برای فیلمسازانی که توانسته اند برای کشورمان افتخارآفرینی کنند باید تسهیلات ویژه تری در نظر گرفته شود.

کارگردان فیلم کوتاه «جبرئیل» در بخش دیگری از این گفتگو داشتن نگاه منعطف مدیران را یکی دیگر از نکات مهم در خصوص اعتلای سینمای کوتاه برشمرد در این خصوص متذکر شد: این روزها بحث وفاق ملی در کشور زیاد است و در سینما نیز باید وفاق شکل بگیرد و تا چنین اتفاقی رخ ندهد ما نمی توانیم امیدی به اعتلا و رشد روزافزون افتخارآفرینی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این من امیدوارم در حوزه سینمای بلند هم اندکی بیشتر به سینمای جدی توجه شود. امروزه فقط شاهد آن هستیم که فیلم های کمدی و سخیف فروش می کنند و ساخته می شوند و تهیه کنندگان و سرمایه گذاران شان تنها در پی پول هستند. این اتفاق باعث شده تا سلیقه مخاطب به شدت نازل شود. من امیدوارم ما فقط در کلام از تنوع ژانر صحبت نکنیم و در عمل هم این تنوع ژانر وجود داشته باشد. ما باید به سینمای دغدغه مند بها بدهیم و اجازه دهیم تا سینمای اندیشه ورز در کشور شکل بگیرد.

کارگر در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم مدیران فرهنگی ما حمایت از هنرمندان را نه تنها در کلام بلکه در عمل شان جاری و ساری سازند تا ان شاالله از این رهگذر بتوانیم شاهد توفیق روزافزون در این حوزه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.