پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲

نادر فلاح:

«کارگردانی» لذت‌بخش‌ترین «هنر» در دنیا است/ به «کارگردانی» بسیار بیشتر از «بازیگری» علاقه‌مندم

نادر فلاح در سومین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: بازیگر مجموعه «زیرخاکی» گفت: کارگردانی، لذت‌بخش‌ترین هنر دنیا است و من به کارگردانی بسیار بیشتر از بازیگری علاقه‌مندم. مسئولان جشنواره فیلم کوتاه باید برای قدردانی از استقبال و جمعیت، فضای گسترده‌تری را برای برگزاری این رویداد سینمایی فراهم کنند.

به گزارش سینماپرس، نادر فلاح بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به ایرنا گفت: من تا سال‌های گذشته در آثار کوتاه متعددی حضور داشتم و با کارگردان‌های زیادی همکاری کرده‌ام و همچنان هم به حضور در این گونه از سینما علاقه‌مند هستم اما امسال بیش از هرکاری، درگیر ساخت فیلم کوتاه خود بودم که متاسفانه به جشنواره چهل و یکم نرسید.

وی افزود: همچنان بازی در آثار کوتاه برای من جذاب است و فکر می‌کنم باز هم در سینمای کوتاه به ایفای نقش بپردازم.

فلاح با تاکید بر جذابیت‌های فیلم کوتاه ادامه داد: فیلم کوتاه برای من مانند «هایکو» در شعر است؛ کوتاهی و فشردگی که دارد، شکل زیبایی از هنر است که هنرمند باید در کوتاه‌ترین زمان تاثیر خود را بگذارد. همچنین رعایت تمامی مسائل زیبایی شناسی در چنین زمان کوتاهی یکی از ویژگی‌هایی است که فیلم کوتاه را برای من زیبا و دوست‌داشتنی می‌کند. فیلم کوتاه گونه‌ای مستقل در سینما است، من به سینمای کوتاه علاقه‌مندم و به هرحال برای هرکاری باید قدمی را از ابتدای مسیر برداشت، نمی‌توان یک مسیر را از میانه راه آغاز کرد به همین دلیل فیلم کوتاه سرآغاز هر نوعی از سینما می‌تواند باشد

بازیگر مجموعه «زیرخاکی» گفت: کارگردانی، لذت‌بخش‌ترین هنر در دنیا است و من به کارگردانی بسیار بیشتر از بازیگری علاقه‌مندم، چه در تئاتر و چه در سینما؛ چراکه در بازیگری من تنها یک گوشه‌ای از یک هنر را ارائه می‌دهم ولی یک کارگردان با تسلطی حساب شده و با رعایت تمام ایده‌های زیبایی شناسی، یک پروژه را هدایت می‌کند و بر آن تاثیرگذار است. هرچند در عین حال در کنار فضای لذت‌بخش‌تری که تجربه می‌کند، مسئولیت بسیار سختی را نیز بر عهده دارد.

فلاح افزود: فیلم کوتاه گونه‌ای مستقل در سینما است، من به سینمای کوتاه علاقه‌مندم و به هرحال برای هرکاری باید قدمی را از ابتدای مسیر برداشت، نمی‌توان یک مسیر را از میانه راه آغاز کرد به همین دلیل فیلم کوتاه سرآغاز هر نوعی از سینما می‌تواند باشد.

بازیگر مجموعه «عشق کوفی» خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که هرسال شاهد رشد مخاطبان و علاقه‌مندان به سینمای کوتاه هستیم، باید به فکر گسترش فضای فیزیکی این رویداد سینمایی باشیم. استقبال از جشنواره امسال در حدی بود که برخی تماشاگران در سالن‌ها روی پله‌ها نشسته بودند و این اتفاق یک رخداد شگفت‌انگیز است اما مسئولان جشنواره نیز برای قدردانی از این استقبال و جمعیت، باید فضای گسترده‌تری را برای برگزاری این رویداد سینمایی فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.