دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱

فرشاد اکتسابی:

«چارسو» بهترین گزینه برای «سینماحقیقت» است

روز چهارم هفدهمین جشنواره بین المللی سینما(حقیقت)

سینماپرس: فرشاد اکتسابی مستندساز درباره خانه جشنواره ها، بهترین مکان برای برگزاری «سینماحقیقت» و فیلم های «خط القعر» و «چهارراه حوادث» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، فرشاد اکتسابی مستندساز درباره لزوم وجود مکانی تحت عنوان خانه جشنواره‌ها بیان کرد: اگر واقعا چنین تدبیری وجود داشته باشد که مکانی با استانداردهای مطلوب داشته باشیم که جشنواره‌های هنری و فرهنگی در آن برگزار شود، بسیار خوب است. حتی در زمانی که جشنواره‌ای برگزار نمی‌شود هم می‌توان از آن مکان برای نمایش فیلم و کارهای این چنینی استفاده کرد.

وی افزود: باید برای این مکان تمهیداتی اندیشیده شود که مثلا فضاهایی برای سرویس‌های خبری و موارد موردنیاز برگزارکننده‌ها در نظر گرفته شود. باید یک سالن غذاخوری مناسب داشته باشد که دانشجویان و جوانان هم بتوانند با هزینه مناسب از آن استفاده کنند و همچنین حتی می‌توان در چنین مکانی به عنوان خانه جشنواره یک فضای نمایشگاهی درنظر گرفته شود که در موقعیت‌های مختلف مانند نمایش پوسترهای فیلم‌ها از آن استفاده کرد.

این مستندساز درباره امکانات و موقعیت برج میلاد توضیح داد: برج میلاد به عنوان مکانی که کنسرت‌ها و بسیاری از افتتاحیه و اختتامیه‌ها در آنجا برگزار می‌شود، امکانات خوبی مانند مسیر دسترسی مناسب، پارکینگ و سالن بزرگ دارد که می‌توان از آن نهایت بهره را برد.

وی ادامه داد: باید از تجربه‌ها استفاده کرد. مدتی پیش جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. تجربه‌ای که در سال‌های گذشته هم وجود داشته است. مکانی مانند پردیس سینمایی ملت به این دلیل که همه چیز در آنجا تفکیک شده، خیلی بد است. همه می‌دانیم که جذابیت برگزاری یک جشنواره علاوه بر نمایش فیلم و رقابت و… این است که گعده‌ای برای هنرمندان فراهم می‌کند که باوجود مشغله‌ها شاید سالی یک بار در همان جشنواره‌ها همدیگر را می‌بینند و از این طریق می‌توان در جریان حال و احوال و کارها و تجربیات همدیگر قرار بگیریم. همین دورهمی‌ها صفای جشنواره است. ولی باز تکرار می‌کنم که برای مکان یک جشنواره دسترسی خوب و پارکینگ بسیار مهم است.

اکتسابی افزود: چارسو با توجه به اینکه مرکزیت و پارکینگ دارد برای «سینماحقیقت» تا حدودی خوب است. مکانی مانند برج میلاد هم به دلیل سالن بزرگ شاید برای جشنواره فجر مناسب باشد ولی برای «سینماحقیقت» مناسب نیست. این نکته بسیار حائز اهمیت است که جشنواره به صورت متمرکز برگزار شود. هرچند که شنیده‌ام چارسو قرار است تغییر کاربری بدهد و کلا تجاری شود ولی به نظرم باتوجه به شرایط موجود بهترین گزینه برای برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» است.

کارگردان مستند «خط القعر» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) که در این مستند با رویکردی تاریخی به موضوع علل وقوع جنگ ۸ساله ایران و عراق می‌پردازد، درباره این پروژه خود بیان کرد: مستند «خط القعر» را به پایان رساندیم و با آن متقاضی حضور در هجدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» شده ایم. به امید خدا اگر موردپسند هیات انتخاب باشد در جشنواره پیش رو حضور خواهیم داشت.

فرشاد اکتسابی در پایان درباره طرح «چهارراه حوادث» که با آن در رویداد ملی «پرتاب» حضور داشت، گفت: برای این پروژه صحبت‌هایی با نیروی انتظامی داشتیم ولی روند کمی کند پیش می‌رود. با تامین بخشی از بودجه، کار را شروع کرده‌ایم تا به امید خدا شرایط به خوبی پیش برود و بتوانیم با حمایت‌های موردنیاز کار را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.