شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

نشست خبری «شاه‌نقش» برگزار شد؛

شاهد احمدلو: قرار بود فیلمی بسازیم که ادای دینی به تمام فیلم‌هایی باشد که ما را عاشق سینما کرده است/ قائم مقامی: این فیلم کاملا خصوصی است

نشست خبری فیلم شاه نقش

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «شاه‌نقش» به کارگردانی شاهد احمدلو در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم «شاه‌نقش» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی، به عنوان دومین فیلم در روز هشتم جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل در برج میلاد برگزار شد.

شاهد احمدلو کارگردان فیلم، درباره گریم بهرنگ علوی و شبیه بودن او به بهروز وثوقی گفت: طبیعتاً شخصیت‌های اصلی فیلم‌ ما ازجمله ناصر عشقی یک هنرور سینما است که عشق بهروز وثوقی دارد. آدم‌های عشق فیلم‌ و سینما خودشان را شبیه چیزی می‌کنند که عاشقش هستند و این‌ افراد نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی ادامه داد: ما قرار بود فیلمی بسازیم که ادای دینی به تمام فیلم‌هایی باشد که ما را عاشق سینما کردند.

بهرنگ علوی بیان کرد: اولین تصاویری که از فیلم ما منتشر شد این ذهنیت را ایجاد کرد که بهرنگ علوی می‌خواهد ادای بهروز وثوقی را دربیاورد اما درواقع این فیلم داستان ناصر عشقی است که یک‌ هنرور سینما است. هنرورها جهان عجیبی دارند و از جهان فیلم‌ بیرون نیامده‌اند. من‌ انگشت کوچک‌ بهروز وثوقی هم‌ نیستم و او یک مرجع در سینمای ایران است.

این فیلم کاملاً خصوصی است

علی قائم مقامی عنوان کرد: من هم مانند دیگر تهیه‌کنندگان فیلمم را عرضه می‌کنم. شانس من بوده است که هیئت انتخاب آثار من را ۳ سال متوالی برای بخش مسابقه انتخاب کردند.

وی افزود: این فیلم کاملاً خصوصی است و هیچ‌ نهاد دولتی از ما حمایت نکرد. ۸۰ درصد فیلم متعلق به بنده است و ۲۰ درصد متعلق به شاهد احمدلو و یکی از دوستانشان است. آقای احمدلو دستمزد کارگردانی‌شان را دریافت نکردند.

هومن برق نورد بازیگر این فیلم تصریح کرد: این فیلم به نظر من یک کلاژ از تمام فیلم‌های قدیمی‌است. من هیچ وقت دوست نداشتم در نشست خبری و مصاحبه شرکت کنم، این دیگر اضافه کاری است. شما باید با خیال راحت ما را نقد کنید. من اعتقادی به این جلسه ندارم و بابت احترام نشستم.

محسن فلاحی درباره فیلمبرداری اثر توضیح داد: از چند ماه قبل فیلمبرداری ما یکسری فیلم‌های نوستالژیک سینمای ایران را دیدیم تا فرم آن آثار را در کارمان پیاده کنیم. یک چیزی که در فیلم‌های قدیمی وجود داشت نور زیاد و لنز زوم بود.

نسیم ادبی بیان کرد: نقشی که بازی کردم برای خودم‌ بسیار خاص و عجیب بود. این آدم‌ها خود سینما هستند زیرا احساس می‌کنم خیلی از این‌ عزیزان آن‌طور که باید و شاید به حق خودشان نرسیدند. اگر قرار بود این‌ فیلم پیش از انقلاب ساخته شود من دوست داشتم بهروز وثوقی جای بهرنگ علوی بازی می‌کرد. همچنین دوست داشتم خانم‌ فرزانه تاییدی نقش من را بازی می‌کردند.

مینا وحید تصریح کرد: کم کم نقش برایم جذاب شد و خوشحالم که کنار این تیم‌ حضور داشتم.

مهدی حسینی وند تدوینگر این فیلم بیان کرد: از بازی هومن برق نورد بسیار لذت بردم و بازی بهرنگ علوی بیشتر شبیه به ناصر ملک مطیعی بود و تمام موارد خوب پیش رفت.

سپس هومان فاضل نویسنده، مهدی جمشیدیان صداگذار و امیرعباس دهقانی طراح صحنه و لباس روی صحنه آمدند.

دهقانی عنوان کرد: ما برای طراحی صحنه این فیلم نگاهی به فیلم‌های قدیمی سینما داشتیم و می‌خواستیم جز به جز این آثار را در فیلم پیاده کنیم.

هومان فاضل با یادی از زینب علیپور خبرنگار سینما تصریح کرد: ما مدت‌ها فیلمنامه را بازنویسی کردیم و به نظرم فیلم در بهترین زمان و شرایط سیاسی کشور ساخته شد. من خودم به شخصه خیلی به فیلمفارسی اعتقادی ندارم‌ زیرا این‌ آثار بخشی از بدنه سینما و نشات گرفته از جامعه بوده‌اند. فیلمی ساختیم‌ که زندگی هنرورها و آدم‌هایی است‌ که‌ به‌ اجبار به حاشیه رفتند و در حاشیه ماندند. این آدم‌ها اگر به متن بیایند خیلی زود قاعده بازی را یاد می‌گیرند و دست به خود ویرانگری می‌زنند.

جمشیدیان نیز در پایان عنوان کرد: امیدوارم این فیلم اکران موفقی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.