چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۷

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

ما امروز در میانه «جنگ ترکیبی» هستیم/ «مأموریت» ما فقط «فرهنگی» نیست بلکه «درآمدزایی» هم داریم/ برای «درآمدزایی» باید «خلاق» بود!!

اختتامیه هفته هنر انقلاب و معرفی چهره هنر انقلاب 31 فروردین 1403؛ علامتی

سینماپرس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تولیدکنندگان اسباب‌بازی می‌توانند با استفاده از دیدگاه‌های روان‌شناسان کودک تولیداتی کاربردی برای دوران بحران طراحی کنند. حضور در سکوهای اینترنتی داخلی، انتقال تجربه‌ها و رساندن محصول به مخاطب در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش سینماپرس، حامد علامتی در نشست تخصصی هم‌اندیشی با برخی فعالان و رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی که روز سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۴ برگزار شد؛ در این زمینه با بیان این‌که در کانون تا حد امکان در کنار تولیدکنندگان هستیم، افزود: «من این‌جا به‌عنوان نماینده دولت صحبت می‌کنم، چرا که مأموریت ما فقط فرهنگی نیست، بلکه درآمدزایی هم داریم. نباید تصور کرد به گذشته بازگشته‌ایم؛ ما امروز در میانه جنگ ترکیبی هستیم.»

او در این نشست که در آن موضوع‌هایی مانند ضرورت خلاقیت، برنامه‌ریزی، تنوع در تولید، و تقویت هم‌افزایی برای عبور از شرایط بحرانی مورد تاکید قرار گرفت، با انتقاد از برگزارنشدن نمایشگاه‌های شهرستانی گفت: «اگر خانواده‌ها ندانند شما چه می‌کنید، درگیر کار شما نمی‌شوند. ما در کتاب هم مشکل پخش داریم و شما نیز در اسباب‌بازی با همین چالش مواجهید. نمایشگاه‌های استانی فرصتی است برای دیده‌شدن و رقابت میان استان‌ها.»

علامتی یکی از حمایت‌های مهم کانون را حذف مالیات از اسباب‌بازی‌های آموزشی دانست و افزود: «این امتیاز با پیگیری‌های ما و همراهی شما ممکن شد. همه ظرفیت‌های کانون را در اختیار شما می‌گذارم. اگر استان‌ها ببینند نمایشگاهی برگزار شده، وارد رقابت خواهند شد.»

مدیرعامل کانون یادآورشد: «ما در کانون زبان ایران حتی در روزهای سخت هم کلاس‌ها را تعطیل نکردیم و با تخفیف توانستیم ثبت‌نام‌ها را افزایش دهیم. برای درآمدزایی باید خلاق بود.»

یادآوری می‌شود در این نشست، تولیدکنندگان و فعالان حوزه اسباب‌بازی به موضوع‌هایی از جمله ایجاد حال خوب برای کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی، رفع مشکلات پخش، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، شناسایی مخاطبان از طریق ارتباط با مدارس و مهدهای کودک، تولید بازی‌های مخصوص بزرگسالان و آموزش‌محور، آینده‌پژوهی، تولید با محوریت تاب‌آوری، تشکیل کمیته‌های نمایشگاهی، توجه به فروش زنجیره‌ای و سازمانی و افزایش هم‌افزایی تولیدکنندگان پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.