شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۱

با حمایت «موسسه تصویر شهر»؛

«نیم‌شب» مهدویان به پایان فیلمبرداری رسید!/ فیلمی که دقت نظر نهادهای امنیتی در اثر نهایی تولید شده را می‌طلبد!

فیلم سینمایی «نیم‌شب»

سینماپرس: فیلمبرداری تازه ترین فیلم محمدحسین مهدویان در تهران به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، «نیم‌شب» عنوان تازه‌ترین فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان است که فیلمبرداری آن به تازگی در تهران به پایان رسیده است.

در این راستا برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که نویسندگی این فیلم را «محمد حسین مهدویان» به طور مشترک با «مهدی یزدانی خرم» از وابستگان جریان فکری رفرمیست (اصلاح طلب) برعهده دارند. اثری که با حمایت «شهرداری تهران» و پشتیبانی مالی «موسسه تصویر شهر» مراحل تولید خود را آغاز کرد و ظاهرا داستان آن قرار است بر محور حمله موشکی ناموفق «رژیم صهیونیستی» به چند صد متری «کنیسه یوسف آباد» به عنوان یکی از مراکز معروف یهودیان در تهران و در چند ده متری «بیمارستان حضرت فاطمه سلام الله علیها» در خیابان بیست وسوم اسدآبادی جریان پیدا نماید. داستانی که با توجه به تحولات فکری سال‌های اخیر «محمد حسین مهدویان» و همچنین محور داستانی انتخاب شده این ظرفیت را دارد که منتج به تولید یک اثر «ضد جبهه مقاومت» و حتی در تضاد با «امنیت ملی» و شاید با کارکرد «مظلوم‌نمایی از قوم بنی اسراییل» بر پرده نقره‌ای سینما مبدل شود! احتمالی که امید می‌رود با دقت نظر نهادهای نظارتی و امنیتی محقق نشود!

این همه در حالیست که «نیم‌شب» عنوان نخستین فیلم بلند سینمایی آغازگر روایت‌های سینمایی از جنگ دوازده روزه‌ اسرائیل علیه ایران محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که «محمدحسین مهدویان» متولد ۱۳۶۰ از جمله فیلمسازان مطرح شده با استفاده از بودجه و امکانات «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است که پس از تولید چند اثر سفارشی موفق همچون «آخرین روزهای زمستان» و «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» به یکباره با تولید «لاتاری» در سال ۱۳۹۶ تغییر رویکردی جدی در مسیر فعالیت هنری و سینمایی خود آغاز کرد. مسیری که مشخصا منتج به تولید فیلم سینمایی «شیشلیک» در سال ۱۳۹۹ گردید. اثری که به عنوان یک «ضد آرمانشهر» تمام عیار سعی نمود تا غایت و فرجام «آرمانشهر انقلاب اسلامی» را در تصویری جعلی با عنوان «طربآباد» متجلی سازد و با استفاده افراطی از دیالوگ و حتی تبدیل کردن خود به یک نمایش رادیویی، به مصاف همه جانبه با «آرمانهای انقلاب اسلامی» برود و سعی کند تا دو قطبی فقر و غنی در جامعه ایران را به «ناکارآمدی انقلاب اسلامی» پیوند زده و ضمن «هجو مقام شهدای انقلاب اسلامی» شعار الهام بخش «انقلاب پابرهنگان و محرومان» را در ذهن مخاطب سینمایی خود به چالش بکشد. اثری که در فرایند تولید خود علاوه بر ارتزاق سرمایه و پول بنگاه‌های اقتصادی خاص موفق شد تا از حمایت مدیریت وقت ‌بنیاد فرهنگی روایت فتح برای استفاده از فضا و امکانات شهرک سینمایی دفاع مقدس برخوردار شود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.