جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲

حسین‌معززی‌نیا:

امیدوارم جشنواره فجر مقدمه‌ نمایش گسترده‌ فیلم‌های سه‌بعدی در ایران باشد

معززی نیا

حسین‌معززی‌نیا، منتقد سینما گفت: شکی نیست که نمایش فیلم‌های سه بعدی در جشنواره فجر، اتفاق خوبی‌ است اما امیدوارم، جشنواره مقدمه‌ای برای نمایش گسترده‌تر این فیلم‌ها باشد.

به گزارش سینماپرس، معززی‌نیا در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، ضمن استقبال از حضور فیلم‌های سه بعدی در جشنواره امسال، پیشنهاد کرد: نباید نمایش این فیلم‌ها به جشنواره و تک‌اجرا محدود شود. بهتر است فیلم‌های سه‌بعدی نمایش‌های گسترده‌تری داشته باشند تا مردم جامعه که تماشاگران حوزه‌های مختلف سینما هستند، این سینما را تجربه کنند.

وی ادامه داد: بدیهی‌ست که سینمای کشور، وقتی رشد می‌کند و به یک دید همه جانبه می‌رسد که از تکنولوژی روز سینمای دنیا مطلع باشد و روشن‌ست که ما با وضعیت کیفیتی و تجهیزات‌مان در سینما، برای ساختن فیلم ‌سه‌بعدی هنوز قدری کار داریم؛ اگرچه دیر است که امروز می‌خواهیم با این تکنولوژی آشنا شویم، اما باز هم خوب است.

معززی‌نیا افزود: امروزه شرایطی در سینما موجود است که فیلم‌هایی مثل «آواتار» به واسطه سه‌بعدی بودن در دنیا مطرح شده و خیلی خوب هم می‌فروشند. تماشاگران هم آگاه‌اند که فیلم سه‌بعدی چیست؛ ما نیز باید شرایطی را فراهم کنیم تا هر منتقد، فیلمساز و تماشاگر از قابلیت‌های این فناوری سینمایی بهره ببرد و بفهمد که فیلم‌سه‌بعدی می‌تواند چه تأثیری روی زیبایی‌شناسی سینما بگذارد.

وی با اشاره به اهمیت نظم در جشنواره‌ها گفت: پیش‌بینی کیفیت و نظم در جشنواره فیلم فجر، بنا به تجارب سال‌های گذشته، عجیب وسخت است ولی اتفاقاتی مثل ارائه جدول نمایش فیلم‌ها، مشخص شدن شیوه نمایش فیلم‌ها و این که بلیت‌ها براساس فیلم‌ها فروخته شده‌اند، بسیار خوشایند است.

معززی‌نیا در پایان گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: نامنظم بودن، مشکل همیشگی جشنواره فجر بوده در حالی که تشخص هر جشنواره‌ای در دنیا به منظم بودن آن جشنواره است و جشنواره‌ای که نظم نداشته باشد، مشکل اساسی دارد. من امیدوارم که جشنواره امسال، منظم برگزار شود.

سی‌امین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن در تهران برگزار می‌شود و از 17 بهمن در شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.




انتهای پیام/ ح گ/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.