شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵

نشست خبری نمایش موزیکال/

امین حیایی: قحطی نور حاصل گشایش دریچه ای از ادراک و اندیشه های جهانی من است

امین حیایی در نشست قحطی نور

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نشست رسانه ای نمایش موزیکال «قحطی نور» امروز با حضور این حیای کارگردان نمایش و روزبه معینی مدیریت اجرایی و روابط عمومی نمایش در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، امین حیایی کارگردان نمایش «قحطی نور» در نشست رسانه ای این نمایش که امروز در تالار وحدت برگزار شد، گفت:  مضمون نمایش «قحطی نور» نزدیک به ده سال است که ذهن من را به خود مشغول کرده است و درواقع به دورانی باز می گردد که من شناختی نسبت به پروردگار خود نداشتم اما با رخ دادن اتفاقاتی در زندگی ام مسیر و ایدئولوژی من تغییر کرد، باید بگویم قحطی نور حاصل گشایش دریچه ای از ادراک و اندیشه های جهانی من است.

 

وی بیان کرد: برای ارائه این نمایش موزیکال 9 ماه تلاش صورت گرفته است و امیدوارم بتوانم با تلفیق هنرهای  نمایش، موسیقی و تئاتر پیام صلح را به جهانیان برسانم.

 

حیایی تصریح کرد: «قحطی نور»دارای برگشت مالی برای من نیست، من در این نمایش تلاش کردم ضیافت خداوندی را به بهترین شکل انجام دهم و گروهی از مردم را که در اوج ظلمت و تاریکی به سر می برند برای لحظه ای به نور خداوندی و آرامش درونی آشنا کنم.

 

 

این کارگردان با بیان اینکه حامد بهداد به دلیل حضور در پروژه سینمایی داریوش مهرجویی موفق به همکاری با او نشده است، ادامه داد: این نمایش موزیکال شامل هفت قطعه است که اشعار پنج قطعه از آن را خودم سروده ام و در این کار گروه موسیقی دارکوب همراه ما هستند.

 

حیایی در پاسخ به یکی از سؤالات مبنی بر علت حضورش در فیلم های ارزشی، عنوان کرد: از برکات قلاده های طلا نبود که توانستم تالار وحدت را برای اجرا در اختیار بگیرم بلکه علت آن نگاه خاص خداوند و حمایت ارشاد از موضوع نمایش بود.

 

وی افزود: من یک بازیگر هستم و سیاست ربطی به ما ندارد، من همه اسم و اعتبارم را برای این اثر گذاشته ام و انقدر به قحطی نور اعتقاد دارم که حاضرم تمام زندگیم را برای آن بدهم.

 

وی با بیان اینکه در قلاده های طلا صد میلیون تومان دریافت کرده است، گفت: مبلغ 180 میلیون تومان صرف دستمزد موسیقی ما می شود که هزینه گروه نمایش حرفه ای و تبلیغات کار را باید به آن افزود، من دستمزد خود در قلاده های طلا را صرف هزینه های زندگی کرده ام.

 

حیایی خاطر نشان کرد: این نمایش موزیکال در خارج از کشور نیز به روی صحنه خواهد رفت، اتریش یکی از گزینه های ما برای اجرای خارجی است.

 

گفتنی است نمایش قحطی نور به کارگردانی امین حیایی از 3 تا 12 اسفند ماه در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.