شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴

حوزه هنری درخواست خسارت فیلمسازان را بی پاسخ گذاشت

بهزاد ابتهاج

سینماپرس- گروه سینما/ بهزاد ابتهاج گفت: متاسفانه از زمان ارسال نامه تقاضای خسارت فیلمسازان به حوزه هنری هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

مشاور حقوقی سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: علی رغم ارسال نامه درخواست خسارت فیلمسازان به حوزه هنری هیچ پاسخ مثبت یا منفی از سوی این سازمان داده نشده است در حالی که انتظار می رفت حوزه هنری حداقل جهت احترام پاسخ خود را به صورت مکتوب به سازمان سینمایی ارسال کند.

 

وی ادامه داد: پیشنهاد پرداخت خسارت برای اولین بار از طرف حوزه هنری مطرح شد به دلیل همین پیشنهاد هم جلسات با فیلمسازان تشکیل و با مذاکرات میزان خسارت ها مشخص شد. سازمان سینمایی تمام آن چه فیلمسازان به عنوان خسارت مطرح کرده بودند را بدون تغییر در قالب نامه به این سازمان ارسال کرد.

 

ابتهاج با تاکید بر این که با عدم پاسخ گویی حوزه هنری به فیلم های بخش خصوصی لطمه وارد می شود، تصریح کرد: با توجه به این که حق با فیلمسازان است بهترین راه برای این سینماگران هماهنگی با وزارت ارشاد و ارائه دادخواست حقوقی در محاکم قضایی است.

 

مشاور حقوقی سازمان سینمایی در مورد پرداخت خسارت دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» گفت: مشکل روزهای اکران و عدم نمایش این دو فیلم در سینماهای حوزه هنری در تهران و شهرستان ها است.

 

انتهای پیام/ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.