به گزارش معاونت ارتباطات بنیادملی ملی بازی های رایانه ای، بهروز مینایی با بیان اینکه بازی ایرانی در ابتدای راه بوده و دوران کودکی و نوجوانی خود را طی می کند؛ یادآور شد: اگر کمی از فرم های بازی های خارجی در بازی های ایرانی کپی شود مشکلی ایجاد نمی کند. در بسیاری از بازی های ما همچون میرمهنا، فضای کاملا ایرانی طراحی شده و در بازی شبان نیز این روند به وضوح دیده می شود و توزیع کنندگان خارجی نیز به این امر اذعان دارند.
به گفته مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، برند سازی در عرصه بازی های رایانه ای نیاز به فعالیت فرهنگی سنگین دارد و برای اینکه شاخص های فرهنگی ما در بازی های رایانه ای متبلور شود باید تلاش کنیم.
مینایی افزود: تولید بازی های رایانه ای آنلاین در اولویت کاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار دارد و با بازاریابی و انتشار درست، می توان بازی های ایرانی را به دنیا صادر کرد.
به گفته وی، برخی بازی های آنلاین ایرانی همچون آسمان دژ، 160 هزار کاربر داشته و این در حالی بود که این بازی ها تبلیغات بسیاری هم نداشت. تاوقتی که بودجه ما به صفر نرسیده ناامید نیستیم و در حد توان بازی های کیفی را ایجاد می کنیم.
مینایی درباره تولید بازی های رایانه ای قرآنی نیز گفت: تولید بازی نامه قرآنی محور، محور جشنواره دوم بازی های رایانه ای تهران بود و جوایزی نیز به بازی نامه های برتر در جشنواره قرآن اهدا شد. تولید بازی بیداری اسلامی را شروع کردیم و در بخش بازی های قرآنی نیز به دنبال تولید بازی های ذوالقرنین بودیم که به دلیل نبود بودجه، این کار نیمه تمام ماند.
انتهای پیام/ن.ف
ارسال نظر