یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸

دفتر گناباد انجمن سینمای جوان افتتاح شد

هاشم میرزاخانی

سینماپرس-گروه سینما/ در راستای سیاست های توسعه و توزیع عادلانه امکانات در دفاتر سطح کشور، دفتر گناباد انجمن سینمای جوانان ایران با حضور هاشم ميرزاخاني رئيس هيئت مديره و مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران ، سيد سعيد سرابي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي و مسئولین شهر گناباد افتتاح شد.

 

به گزارش سینماپرس كار ساخت و احداث ساختمان انجمن سينماي جوانان ايران دفتر گناباد در زميني به مساحت 651 متر مربع و با زيربناي 221 متر مربع به اتمام رسيد و صبح روز شنبه 31 فروردين ماه با حضور هاشم ميرزاخاني رئيس هيئت مديره و مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران ، اميرحسين بيدمشكي پور معاون اداري و مالي و اموراستانها، مژگان زرگر معاون جشنواره ها، اموربين الملل و بازرگاني و سيد سعيد سرابي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي، طباطبايي معاون هنري و سينمايي اداره كل، قنبري مدير ارشاد شهرستان گناباد، صفايي فرماندار، بنايي شهردار، برادران مسئول دفتر انجمن گناباد، سرپرست دفتر مشهد و تربت حيدريه، رئيس ارشاد تربت حيدريه  و جمعي از مسئولين استاني و شهرستان، اعضاي شوراي اسلامي شهر گناباد و همچنين مدرسين، اعضا و هنرجويان و علاقه مندان به هنر سينما در گناباد افتتاح شد.

 

انجمن نعمتي براي مردم و مسئولين گناباد است

در اين مراسم  ابتدا رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان گناباد گفت: حضور استعدادهاي جوان و درخشان در گناباد موجب تاسيس سينماي جوان در گناباد شد و انجمن براي شهرستان و آغاز فعاليت هاي فرهنگي و هنري در آن نعمتي بود.

وي با قدرداني از فرماندار ، امام جمعه، نماينده شهرستان، مديركل  و مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران از زحمات  و پي گيري محمد برادارن سرپرست دفتر گناباد تقدير كرد.

این مسئول با اشاره به برگزاري جشنواره هاي فيلم و عكس و كلاس هاي آموزشي در گناباد آن را از دست آوردهاي انجمن خواند و گفت: با حمايت از حوزه فرهنگ و هنر مي توان به اهداف مقدس نظام جمهور اسلامي رسيد.

وی ابراز اميدواري كرد در گناباد شهرك سينمايي نير احداث گردد.

 

امروز پس از 26 سال، تمامي آرزوهايم محقق شد

محمد برادران سرپرست دفتر گانباد انجمن نيز با اشاره به تاسيس دفتر انجمن در سال 65 در اين شهرستان گفت: از ابتدا بنا را به استفاده از فرهنگ بومي ايراني و اسلامي  گذاشتيم و كسب موفقيت به دليل همين فرهنگ بومي بود.

وي با اشاره به فيلم هايي كه از گناباد موفق به كسب افتخارات براي كشور و شهر گناباد شده اند در ادامه ابراز اميدواري كرد: با آماده و مهيا شدن زيرساخت ها،  توليد و امر آموزش در اين دفتر شتاب بيشتري پيدا كند.

در ادامه مهدوي از هنرجويان سابق و از اساتيد انجمن با قدرداني از زحماتي كه براي ساخت انجمن كشيده شده از برادران به نمايندگي از سوي اعضاي دفتر تقدير كرد.

 

گناباد، رتبه اول اميد به زندگي را در كشور

صفايي فرماندار گناباد سومين سخنران اين مراسم نيز با اشاره به اينكه گناباد رتبه اول اميد به زندگي را در كشور دارد گفت: بايد تلاش كنيم با فرهنگ سازي و تقويت زيرساخت هاي فرهنگي در كشور ريل گذاري كه نظام سلطه براي ايران و كشورهاي مختلف انجام داده اند بشكنيم و مسير آن را تغيير دهيم كه اين امر با مدد بنيان هاي فرهنگي میسرخواهد شد.

وی ابراز اميد واري كرد به زودي مجتمع فرهنگي و هنري گناباد نيز افتتاح گردد.

 

توسعه و توزيع عادلانه اعتبارات و اماكانات در دفاتر انجمن  سراسر كشور

در ادامه مراسم افتتاحيه دفتر گناباد سينماي جوان، سرابي مديركل فرهنگ و ارشاد ا سلامي با تقدير و تشكر از مسئولين شهرستان و مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران از نگاه ميرزاخاني در جهت توسعه و توزيع عادلانه اعتبارات و امكانات در سراسر كشور تقدير و تشكر كرد.

وي نقش سرپرست دفتر و هنرمندان استان را در به نتيجه رسيدن اين پروژه بسيار ارزشمند خواند و گفت با همت فرماندار و نماينده شهرستان به زودي شاهد افتتاح مجتمع فرهنگي و هنري گناباد خواهيم بود.

سپس لوح تقديري كه توسط اعضا، هنرجويان و مدرسين دفتر گناباد براي محمد برادران تهيه شده بود توسط مديرعامل انجمن به وي اهدا شد و ميرزاخاني نيز در اين مراسم گفت: خدا را شاكرم كه در دو نوبت سفرم به گناباد شاهد دو افتتاح در مقوله فرهنگ و هنر در اين شهرستان بودم. ابتدا سينماي گناباد كه يكي از بهترين سينماهاي كشور و داراي بهترين امكانات و تجهيزات نمايش و سينمايي است و امروز شاهد افتتاح انجمن سينماي جوانان گناباد هستم .

 

هرچه مسئولين و اعضاي دفاتر انجمن فعاليت نمايند، زمينه براي فعاليت هاي آنها مهيا است

مديرعامل انجمن با شاره به ارزش سرمايه گذاري در بخش فرهنگ و هنر گفت: هرچه در بخش فرهنگ و هنر تزريق شود نتيجه چندين برابر براي كل كشور به بار خواهد آورد ادامه داد، در مدت نزديك به سه سال كه در انجمن فعاليت مي نمايم تلاش كرديم با توجه به زيرساخت ها و ايجاد امكان فعاليت براي دفاتر شصت گانه انجمن، بازنگري ويژه اي به امر آموزش داشته باشيم كه امروز انجمن سينماي جوانان ايران تنها مجموعه آموزشي است كه با سيستم يكپارچه و هماهنگ  عمل مي نمايد  و در تمامي دفاتر به طور همزمان آموزش هاي لازم داده مي شود. دوره هاي انيميشن پس از 30 سال فعاليت در انجمن راه اندازي و در برنامه ره توشه فعاليت هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در هفته اخير رونمايي شد.

ميرزاخاني در تشريح فعاليت هاي سه سال اخير به تجهيز دفاتر اشاره كرد و گفت: امروز تمامي دفاتر و به ويژه گناباد داراي تمامي امكانات توليد فيلم است و يك فيلمساز مي تواند با بهره گيري از اين امكانات تمامي مراحل ساخت يك اثر را دنبال كند.

ميرزاخاني با قول حمايت از توليد دو اثر حرفه اي در گناباد و 5 اثر آماتور در سه ماهه اول سال ابراز اميدواري كرد به زودي دوربين هاي حرفه اي نيز براي دفاتر تهيه شود.

در ادامه برنامه لوح تقدير و سپاس به فرماندار، رئيس شوراي شهر و شهردار گناباد با امضاي ميرزاخاني اهدا شد.

 

آخرين برنامه مراسم افتتاح دفتر گناباد بازديد از ساختمان جديد و امكانات آن بود كه مجهز به اتاق تدوين، كلاس هاي آموزشي؛ كتابخانه و بخش اداري است.

در پايان مديرعامل ومعاونين انجمن به همراه مسئولين استان و شهرستان از دفتر تربت حيدريه انجمن نيز بازديد كرده و با مسئولين شهرستان تربت حيدريه در خصوص ايجاد زمينه هاي فعاليت بهتر براي اين شهرستان گفت و گو و مذاكره كردند.

 

حاشيه ها:

تقدير مسئولين استان از مديرعامل انجمن سينماي جوانان و نگاه ويژه وي به توزيع عادلانه امكانات در سطح دفاتر كشور چندين بار مورد تاكيد قرار گرفت.

محمد برادران در اين مراسم گفت: آروزي من اين بود كه كليد انجمن سينماي جوانان را كه مالكيت آن متعلق به سينماي جوان است در دست هنرمندان قرار دهم كه امروز تمام آرزوهايم محقق شد.

فرماندار گناباد ، مردم گناباد را افرادي خواند كه بالاترين حس اميد به زندگي را در كشور دارند.

هنگام بازديد از انجمن هنرجويان دفاتر با ضبط سكانسي تحت عنوان سكانس پاياني مديرعامل انجمن را كارگردان اين پروژه و مجري طرح را محمد برادران سرپرست دفتر ناميدند.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.