سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹

بخش فیلم های هنری جشنواره کن میزبان دو هنرمند ایرانی/

محمود نورایی با ویدیوآرت «باد و مرگ» در جشنواره کن

محمود نورایی

سینما پرس- گروه سینما/ بخش ویدیوآرت شصت و ششمین جشنواره فیلم کن میزبان آثار دو هنرمند ایرانی، محمود نورایی و کوروش عسگری است.

به گزارش سینما پرس، بخش فیلم‌های هنری کن (Aviff Cannes 2013) که از 21 تا 24 ماه می (31 ارديبهشت تا 3خرداد) برگزار می‌شود؛ میزبان دو ویدیو از هنرمندان ایرانی است. ويديوآرت «باد و مرگ» محمود نورايي و ویدیوآرت «شهرزاد» اثر کوروش عسگری آثاری هستند که همزمان با برگزاری شصت و ششمین جشنواره فیلم کن به نمایش در خواهند آمد.

 

بخش فیلم‌های هنری کن (Aviff Cannes 2013) که به صورت غيررقابتي برگزار مي‌شود، امسال با استقبال بيش از 16 هزار اثر روبرو شد که در بخش نهايي 17 اثر براي نمايش در اين بخش انتخاب شدند. در اين بخش از جشنواره كن علاوه بر آثار این دو هنرمند ايرانی، آثاري از كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه، آرژانتين، ژاپن، چين و آفريقاي جنوبي نیز حضور دارند.

 

لازم به يادآوري است، محمود نورايي از هنرمندان عرصه هنرهاي جديد است و تاكنون چندين پرفورمنس و نمايشگاه ديجيتال‌آرت در گالري‌هاي مختلف داشته است. او همچنین سابقه کارگردانی تئاتر و نمایشنامه نویسی نیز در کارنامه خود دارد. ويديوآرت « باد و مرگ» محمود نورايي از آثار توليد شده در كارگاه عباس كياستمي در گالری ماه مهر است که در بخش فيلم هاي هنري جشنواره كن 2013 به نمايش در خواهد آمد.

 

همچنین کوروش عسگری از جمله عکاسان باسابقه است که تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی مختلفی حضور داشته است. این هنرمند در یازدهمین دوسالانه عکس نیز موفق به کسب لوح تقدیر این دوسالانه شده است.

 

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.