چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲

درآمد 8/5 میلیارد دلاری گیشه سینماهای اروپا در سال 2012

گیشه سینمای جهان

سینما پرس- گروه سینما/ گیشه سینماهای 27 کشور عضور اتحادیه اروپا در سال 2012 میلادی درآمدی برابر با 8.5 میلیارد دلار (6.47 میلیارد یورو) را برای خود رقم زده‌اند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان رصدخانه سمعی و بصری اروپا روز گذشته اعلام کردند که مقدار فروش فیلم‌های سینمایی در گیشه سینماهای 27 کشور عضور اتحادیه اروپا در سال 2012 میلادی به مبلغی برابر با  8.5 میلیارد دلار (6.47 میلیارد یورو) می‌رسد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، درآمد بالای گیشه سینماهای اروپا نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی 933.3 میلیون بلیط فروخته شده که البته این رقم در مقایسه با سال 2011 میلادی 2.2 درصد کاهش داشته است.

 

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که 62.8 درصد از بلیط‌های فروخته شده در سینماهای اروپا متعلق به آثار آمریکایی (هالیوودی) است. در میان آثار آمریکایی اکران شده در سال 2012 در اروپا انیمیشن «عصر یخبندان: رانش قاره‌ای» (Ice Age: Continental Drift) با فروش 31.4 میلیون بلیط محبوب‌ترین فیلم هالیوودی در اروپا در سال گذشته بوده است.

 

فیلم‌ سینمایی «اسکای‌فال» (Skyfall) نیز با فروش 44.4 میلیون بلیط پربیننده‌ترین فیلم سینمایی اروپا در سینماهای این قاره در سال 2012 میلادی بوده است.

 

فیلم‌های سینمایی «غیرقابل‌دسترس‌ها» (Intouchables) با فروش 24 میلیون بلیط، «هابیت؛ سفر غیرمنتظره» (The Hobbit: An Unexpected Journey)، قسمت دوم «ربوده شده» (Taken 2) با فروش 10.4 میلیون بلیط و «غیرممکن» (The Impossible) با فروش 6.5 میلیون بلیط از جمله دیگر آثار پربیننده در سینماهای اروپا در سال گذشته میلادی بوده‌اند.

 

انتهای پیام/ ع م - ب. ب

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.