شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲

مشاور حقوقی سازمان سینمایی عنوان کرد:

دادسرای اوین جرم مستندسازان متهم به همکاری با «بی بی سی» را اعلام کرد

بهزاد ابتهاج

سینماپرس- گروه سینما/ بهزاد ابتهاج گفت: من از طرف دادسرای اوین دعوت شدم تا به عنوان کارشناس حقوقی در مورد محتوای آثاری که از سوی مستندسازان ایرانی در اختیار شبکه بی بی سی قرار گرفته بود اظهارنظر کنم. به نظر من اکثر این آثار محتوای ضد انقلابی یا تبلیغی ندارند.

بهزاد ابتهاج؛ مشاور حقوقی سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس درباره آخرین وضعیت پرونده مستندسازان که به همکاری با بی بی سی متهم شده اند گفت: پرونده اتهامی تعدادی از مستند سازان هم اکنون در دادسرای اوین تحت رسیدگی باز پرس آگاه به قانون قرار دارد و متهمین همگی به دادسرا احضار شده اند.

 

وی ادامه داد: قرار های تامین مناسب برای این مستندسازان پس از تفهیم اتهام صادر شده است و هم اکنون پرونده در حال گذراندن مراحل پایانی رسیدگی در دادسرا است. اتهاماتی از قبیل فعالیت غیر مجاز در امور سمعی و بصری و تحصیل مال غیر مشروع به نامبردگان تفهیم شده است و دلیل این اتهامات ارتباط و همکاری با شبکه بی بی سی است؛ شبکه ای که عناد ذاتی با نظام جمهوری اسلامی دارد.

 

این کارشناس حقوقی با تاکید بر این که ارتباط و همکاری با یک شبکه معاند چنانچه مشمول تبلیغ علیه نظام باشد و دارای عنوان مجرمانه با رعایت شرایط مندرج در ماده 2 قانون مجازات اسلامی گردد جرم تلقی و مرتکب به مجازات قانونی محکوم خواهد شد، تصریح کرد: از اینجانب به عنوان کارشناس حقوقی از سوی دادسرای اوین دعوت به عمل آمد که در خصوص محتوای آثار اظهار نظر کنم صرف نظر از اینکه این آثار بعضا ارزشمند بوده و جزو تولیدات خوب در حوزه مستند هستند لکن دریافت وجه از ناحیه سازندگان شایبه همکاری مغرضانه این افراد با شبکه مذکور را بیشتر به ذهن متبادر می سازد و جای تاسف است که تطمیع توام با برنامه ریزی قبلی چنین شبکه هایی چگونه باعث فریب یک هنرمند گردیده که حاضر به نمایش آثار خود از این طریق  می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه و مشاهده فیلمهایی که موضوع پرونده بودند صراحتا به دادسرای اوین اشاره کردم که اکثر آثار، محتوای ضد انقلابی یا تبلیغی ندارند. اما نظر بازپرس پرونده در این مرحله بسیار حائز اهمیت است چرا که پرونده در مرحله بازپرسی است و درصورت اعلام برائت از سوی بازپرس متهمان از جرم داشتن فعالیت سیاسی تبرئه خواهند شد در غیر اینصورت با صدور کیفر خواست پرونده برای تعیین مجازات به دادگاه فرستاده می شود.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.