یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

در فاصله یک روز مانده به پایان جشنواره فیلم کن/

اصغر فرهادی جایزه «داوران جهانی» کن را دریافت کرد

 مراسم فرش قرمز فیلم «گذشته»به کارگردانی اصغر فرهادی

سینما پرس– گروه سینما/ جایزه «داوران جهانی» که از سال 1974 میلادی توسط فیلمسازان مسیحی ایجاد شده است به فیلم سینمایی «گذشته» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در فاصله یک روز مانده به برگزاری مراسم اختتامیه شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن، جدیدترین فیلم اصغر فرهادی به نام «گذشته» جایزه مستقل «داوران جهانی» (Prize of the Ecumenical Jury) این جشنواره فرانسوی را دریافت کرد.

 

بنابر گزارش گلوبال پست، جایزه مستقل «داوران جهانی» که برای نخستین بار در سال 1974 میلادی توسط فیلمسازان و منتقدان مسیحی ایجاد شده است، هرساله به آثاری اهدا می‌شود که با یک کیفیت بالای هنری اعماق رمزآلود انسان‌ها را از طریق علایق، امیدها، لطمه‌ها و شکست‌های آن‌ها بیان کند.

 

جایزه مستقل «داوران جهانی» علاوه بر جشنواره فیلم کن در جشنواره‌های معتبر دیگر بین‌المللی مانند برلین، لوکارنو، مونترال و کارلووی واری نیز اهدا می‌شود.

 

کارگردانان صاحب نامی مانند ورنر هرتزوگ، آندره وایدا، آندره تارکوفسکی، پائولو و ویتوریو تاویانی، ویم وندرز، جوزپه تورناتوره، ژانگ ییمو، کن لوچ، مایک لی، تئودوروس آنجلوپولوس و آلخاندرو گونزالز ایناریتو از جمله چهره‌هایی هستند که پیش از این موفق به دریافت جایزه «داوران جهانی» شده‌اند.

 

فیلم سینمایی «گذشته» با حضور در بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن توانسته نظر مثبت منتقدان حاضر در این جشنواره فرانسوی را به خود جلب کند و خود را به یکی از بخت‌های دریافت جایزه نخل طلای این جشنواره مهم و معتبر بین‌المللی تبدیل کند.

 

در فیلم سینمایی «گذشته» احمد (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش ماری (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی به نام سمیر (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.