دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

صعود یک فیلم ترسناک به صدر گیشه سینماهای آمریکای شمالی + جدول

پرج

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم ترسناک «The Purge» در نخستین هفته اکران خود عنوان پرفروش‌ترین فیلم گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، فیلم سینمایی «The Purge» به نویسندگی و کارگردانی جیمز دوموناکو در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با 36.4 میلیون دلار توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم گیشه این هفته سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

 

اتان هاوک، لنا هیدی و مکس بروک‌هولدر در «The Purge» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم ترسناک تخیلی داستان خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که در مدت زمانی 12 ساعته که هر گونه جنایت قانونی است، به یک گروه قاتلان پناه می‌دهند.

 

قسمت ششم از مجموعه فیلم‌های اکشن «تند و سریع» (Fast & Furious) نیز در سومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 19.8 میلیون دلار عنوان دومین فیلم پرفروش‌ گیشه این هفته سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

 

جاستین لین کارگردان «تند و سریع 6» است و کریس مورگان به همراه گری اسکات تامپسون فیلمنامه این فیلم سینمایی را نوشته‌اند. همچنین وین دیزل، پل والکر و دوان جانسون نیز همانند قسمت‌های پیشین این فیلم‌های اکشن، در قسمت ششم آن نیز ایفای نقش کرده‌اند.

 

فیلم سینمایی «اکنون من را می‌بینی» (Now You See Me) به کارگردانی لوییس لتریه نیز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 19.5 میلیون دلار در رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

 

جس آیزنبرگ، مارک روفالو و وودی هارلسون در «اکنون من را می‌بینی» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم جنایی داستان یک مامور «اف بی آی» و یک کارآگاه اینترپل را به تصویر می‌کشد که با تشکیل یک تیم در مقابل بانک‌زن‌ها مقاوت می‌کنند.

 

فیلم سینمایی «دوره انترنی» (The Internship) به کارگردانی شاون لوی نیز در نخستین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با 18.1 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه چهارم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

 

واینس ووگن، اون ویلسون و رز بایرن در «دوره انترنی» بازی کرده‌اند و این فیلم کمدی داستان 2 فروشنده سنتی را به تصویر می‌کشد که برای رقابت با رقبای فروشنده اینترنتی محصولاتشان مجبور به یادگیری کامپیوتر و کار با اینترنت می‌شوند.

 

انیمیشن سینمایی «حماسه» (Epic) به کارگردانی کریس وج نیز در سومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 12.1 میلیون دلار عنوان پنجمین فیلم پرفروش گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کند.

 

کالین فارل، جاش هچرسون و بیانسه از جمله چهره‌های برجسته سینمایی هستند که به جای شخصیت‌های انیمیشن «حماسه» حرف زده‌اند و این انیمیشن داستان نوجوانی را به تصویر می‌کشد که به اعماق جنگلی می‌رود که در آن نیروهای خوب در حال جنگ با نیروهای اهریمنی هستند.

 

فیلم سینمایی «استار ترک به سوی تاریکی» (Star Trek Into Darkness) به کارگردانی جی. جی. آبرامز نیز در چهارمین هفته اکران خود با فروشی برابر با 11.7 میلیون دلار در رتبه ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای آمریکا و کانادا جای گرفت.

 

روبرتو اورسی و الکس کارتزمن فیلمنامه فیلم سینمایی «استار ترک به سوی تاریکی» را براساس یک مجموعه تلویزیونی نوشته‌اند و در این فیلم سینمایی کاپیتان کرک پس از اینکه متوجه می‌شود یک نیروی تروریستی در سازمان به وجود آمده است بر آن می‌شود که در منتطقه جنگی دنیا با مردی که سلاح کشتار جمعی دارد بجنگد.

 

کریس پاین، زاکاری کویینتو و زویی سالدانا از جمله بازیگران جوان و مطرح هالیوودی هستند که در فیلم اکشن تخیلی «استار ترک به سوی تاریکی» ایفای نقش کرده‌اند.

 

فیلم سینمایی «پس از زمین» (After Earth) به کارگردانی ام. نایت شیامالان نیز در دومین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با 11.2 میلیون دلار را رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه هفتم جدول فروش فیلم‌های این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای بگیرد.

 

ویل اسمیت به همراه پسر خود در این فیلم اکشن تخیلی بازی کرده است و «پس از زمین» داستان ماجرای پدر و پسری را بعد از نابود شدن زمین و فرار انسان‌ها از این کره خاکی به تصویر می‌کشد.

 

سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های کمدی «خماری» (The Hangover) نیز در سومین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با 7.3 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه هشتم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

 

تاد فیلیپس علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه فیلم سینمایی «خماری» را نیز نوشته است و بردلی کوپر، اد هلمز و زک گالیفیاناکیس نیز همانند قسمت‌های پیشین، در قسمت سوم این فیلم کمدی ایفای نقش کرده‌اند.

 

قسمت سوم مجموعه فیلم‌های اکشن تخیلی «مرد آهنی» (Iron Man) که ششمین هفته اکران خود در سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا را تجربه می‌کند نیز توانست با فروشی برابر با 5.8 میلیون دلار در رتبه نهم این جدول بایستد.

 

شین بلیک علاوه بر کارگردانی «مرد آهنی 3» به همراه درو پیرس فیلمنامه این فیلم اکشن تخیلی را نیز نوشته است و رابرت دونی جونیور نیز همانند قسمت‌های پیشین این آثار دنباله دار در نقش «مرد آهنی» بازی کرده است.

 

فیلم سینمایی «گتسبی بزرگ» (The Great Gatsby) نیز در پنجمین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 4.2 میلیون دلار در رتبه دهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

 

باز لارمان علاوه بر کارگردانی به همراه کرگ پیرس فیلمنامه «گتسبی بزرگ» را نوشته‌اند و بازیگران مطرح و برجسته‌ای ‌مانند لئوناردو دی کاپریو، آمیتا باچان و جول ادگرتون در این فیلم درام رمانتیک ایفای نقش کرده‌اند.

 

همچنین فروش فیلم‌های مذکور تا به امروز در سینماهای سراسر جهان نیز به شرح زیر است:

عنوان فیلم هزینه تولید (میلیون دلار) فروش جهانی (دلار)
The Purge 3 39،879،000
تند و سریع 6 160 584،646،000
اکنون من را می‌بینی 75 64،574،000
دوره انترنی 58 18،100،000
حماسه 100 189،555،000
استار ترک به سوی تاریکی 190 376،540،000
پس از رمین 130 95،192،000
خماری 3 103 272،874،000
مرد آهنی 3 200 1،196،616،000
گتسبی بزرگ 105 278،775،000

انتهای پیام/ ع م

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.