چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳

در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری

به هر کاندیدا به اندازه یک سریال 13 قسمتی زمان داده شد

مناظرات انتخابات

سینماپرس: گروه تلویزیون/ صدا و سیما در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به اندازه یک سریال سیزده قسمتی زمان در اختیار کاندیداها قرار داده است تا با معرفی برنامه های خود، مردم را به دادن رای ترغیب کنند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس،  روابط‌ عمومی سیما در گزارشیی اعلام کرد پس از اعلام اسامی نامزدهای نهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزدها در تمامی شبکه‌های سیما آغاز شد. در این میان سهم معاونت سیما در تولید برنامه‌هایی خاص تبلیغات نامزدها 5350 دقیقه برنامه‌ بود که این رقم معادل حدود 11 ساعت مفید برنامه و به اندازه یک سریال سیزده قسمتی بود.

بر اساس این گزارش شبکه یک سیما با پخش 8 برنامه با دوربین (240 دقیقه)، 16 مستند 30 دقیقه‌ای (مجموعا 480 دقیقه) و پخش 3 مناظره 4 ساعته میان نامزدها (1440دقیقه )؛ از نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد به طور مستقیم میهمان خانه‌های مردم باشند و بدون واسطه از دغدغه‌ها و برنامه‌های دولت احتمالی آینده خود سخن گویند.

 

علاوه بر آن شبکه یک سیما در دو برنامه " ثریا " و " پایش " از حضور نمایندگان نامزدها دعوت کرد تا با حضور در این برنامه‌ها علاوه بر بیان دیدگاه‌های کاندیدای مورد نظر به نقد و بررسی نظرات نامزد مقابل بنشینند.

" ثریا " کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما در دو برنامه 150 دقیقه‌ای به تشریح برنامه‌های هر یک از نامزدها در زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی پرداخت. گفتنی است در هر برنامه " ثریا " 4 نماینده حضور داشتند.

برنامه " پایش " نیز به منظور نقد نظرات اقتصادی نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در 4 برنامه 60 دقیقه ای تولید و پخش شد و در هر برنامه دو نماینده اقتصادی کاندیداها شرکت کردند. در این برنامه به شرکت‌کنندگان فرصت داده شد تا دیدگاه‌های اقتصادی نامزد خود و برنامه‌های دولت احتمالی‌شان در زمینه اقتصاد را بیان و نظرات رقیب را نقد نمایند.

با توجه به تعریف شبکه سه سیما به عنوان شبکه جوان، این شبکه فرصتی را برای 8 رقیب انتخابات ریاست جمهوری فراهم کرد تا هر یک از آنها ظرف یک ساعت مطالبات جوانان را شنیده و به آن پاسخ دهند. حاصل تلاش همکاران در گروه سیاسی شبکه سه سیما تولید و پخش 480 دقیقه برنامه بود.

همچنین شبکه سه سیما با تولید و پخش دو برنامه " دیروز، امروز، فردا " و " رخصت" فرصتی فراهم کرد تا برنامه‌های سیاسی و ورزشی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نقد و بررسی گردد.

برنامه " دیروز، امروز، فردا " کار گروه دانش شبکه سه سیما یک ساعت وقت به نمایندگان کاندیداها داد تا تصویری از دیدگاه‌های نامزد مورد نظر ارائه دهند. همچنین در این برنامه نقد نظرات رقیب و پاسخ آن فضایی جذاب برای بیننده بوجود آورد و فرصتی برای مخاطب برنامه فراهم کرد تا فرد اصلح را به لحاظ دیدگاه سیاسی شناسایی نماید.

" رخصت " نیز در چهار برنامه یک ساعته خود مطالبات جامعه ورزشی کشور و ورزش دوستان را با نمایندگان نامزدها در میان گذاشت. این برنامه که کاری از گروه ورزش شبکه بود در هر برنامه از نمایندگان نامزدها خواست علاوه بر طرح نظرات کاندیداها ضعف برنامه‌های رقیب را بازگو نمایند.

شبکه جام‌جم با هدف پاسخگویی به مطالبات ایرانیان مقیم خارج از کشور تولید برنامه‌ای یک ساعته را به پایان برد که در آن نامزدها با حضور در استودیوی ایرانیان شبکه به سوالات و مطالبات این گروه پاسخ دهند. ماحصل این تلاش تولید 8 برنامه 60 دقیقه‌ای بود. همچنین بازپخش مستند نامزدها و مناظره‌های 8 نامزد این دوره در جدول برنامه‌های شبکه جام‌جم قرار گرفت و به ایرانیان مقیم خارج کشور فرصت را داد تا با نظرات هر 8 نفر آشنا شوند.

شبکه دو سیما پس از بخش خبری 22 ، آنتن را در اختیار معاونت سیاسی قرار داد تا گفت‌و‌گوی ویژه خبری با حضور نامزدها در اختیار مخاطبان بی شمار این برنامه قرار گیرد.

یادآور می‌شود این گزارش صرفا در مورد برنامه‌هایی تبلیغاتی 8 نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است که در معاونت سیما تولید و پخش شده است.

 

انتهای پیام/ ع. ن - ب.ب 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.