چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰

جشنواره کارلووی واری از جان تراولتا قدردانی می‌کند

جان تراولتا

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان برگزارکننده جشنواره کارلووی واری با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری این جشنواره بین‌المللی به جان تراولتا از این بازیگر صاحب نام قدردانی می‌کند.

به گزارش سینما پرس، جان تراولتا؛ بازیگر فیلم‌های سینمایی «داستان عامه‌پسند» (Pulp Fiction)، «گریس» (Grease) و «تغییر چهره» (Face/Off) با دریافت جایزه گوی بلورین یک عمر دستاورد هنری چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این جشنواره بین‌المللی قرار می‌گیرد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، مسئولان جشنواره کارلووی واری اعلام کرده‌اند که علاوه بر قدردانی از جان تراولتا، جدیدترین فیلم سینمایی این بازیگر برجسته آمریکایی به نام «فصل کشتار» (Killing Season) را نیز در چهل و هشتمین دوره این جشنواره بین‌المللی نمایش می‌دهند.

 

رابرت دنیرو، دیم جودی دنچ، جان بورمن، سوزان ساراندون، رابرت ردفورد، مایکل داگلاس و میلوس هورمان از جمله چهره‌های هنرمندی هستند که در سال‌های گذشته با دریافت جایزه گوی بلورین یک عمر دستاورد هنری جشنواره کارلووی واری مورد قدردانی مسئولان این جشنواره بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

 

یوری بارتوسکا؛ بازیگر اهل چک که اکنون دبیر چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری است درباره تراولتا گفت: جان تراولتا هنرمندی با استعداد باورنکردنی است. درکنار محبوبیت فوق‌العاده، او در بین حرفه‌ای‌های صنعت سینما نیز به یک چهره کاملا شناخته شده تبدیل شده است. کمک‌های او به صنعت سینما غیر قابل منازعه است.

 

مسئولان برگزارکننده چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری چندی پیش نیز اعلام کردند که با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری این جشنواره بین‌المللی به الیور استون از این کارگردان و نویسنده مطرح و برجسته هالیوودی قدردانی می‌کنند. فیلم‌های سینمایی «جی اف کی» (JFK)، «وال استریت» (Wall Street)، «متولد چهارم جولای» (Born of the Fourth of July) و «وحشی» (Savages) از جمله آثار برجسته استون هستند.

 

 الیور استون پیش از این در سال‌های 1987 و 1990 میلادی برای ساخت فیلم‌های سینمایی «جوخه» و «متول چهارم جولای» موفق به دریافت 2 جایزه اسکار بهترین کارگردان شده است. همچنین او در سال 1979 میلادی نیز برای نگارش فیلمنامه «قطار نیمه شب» (Midnight Express) جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص داده است.

 

همچنین چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری نیز با نمایش فیلم سینمایی «مود ایندیگو»  (Mood Indigo)به کارگردانی میشل گوندری افتتاح می‌شود.

 

آدری توتو و روماین دوریس در «مود ایندیگو» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم درام فانتزی که براساس رمانی از بوریی وین ساخته شده است داستان زنی را به تصویر می‌کشد که مبتلا به یک بیماری نادر است. بیماری که موجب شده در شش‌های او گلی بروید.

 

 در سال گذشته علی مصفا برای ساخت فیلم سینمایی «پله آخر» و لیلا حاتمی برای بازی در این فیلم سینمایی به ترتیب موفق به دریافت جایزه «فیپرشی» و بهترین بازیگر زن چهل و هفتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری شده بودند.

 

چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری بین روزهای 28 ژوئن تا 6 جولای (7 تا 15 تیر) تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.