عباسی به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: به جرات می توان گفت "کیفر" امضای دیگری از حسن فتحی است و ویژگی های نگاه این کارگردان در آن به خوبی مشهود است.
وی افزود: فتحی ثابت کرده است که برای فیلمنامه ارزش زیادی قائل است و در فیلمنامه کیفر نیز روابط "علی و معلولی" که در اکثر فیلم های تولید شده در سینمای ایران رعایت نمی شود به خوبی لحاظ شده است.
عباسی تصریح کرد: تنها نکته ای که این فیلم را تهدید می کند طولانی بودن قصه آن است و این به معنی کشدار بودن داستان نیست بلکه کثرت رخدادها در" کیفر" خودنمایی می کند و طولانی شدن زمان فیلم بیش از 90 دقیقه، از حوصله تماشاگر خارج است.
وی اظهارداشت: عنصر تعلیق به بهترین شکل ممکن در "کیفر" بروز یافته است چنانکه تماشاگر تا دقایق پایانی، قادر به حدس زدن فینال فیلم نیست.
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران افزود:"کیفر" با نگاهی عاری از شعار، بر مرز میان نقد آسیب های اجتماعی که منجر به جرم می شود و همچنین نقد سیستم قضایی کشور حرکت می کند و با نگاهی منصفانه قصه قصاص را روایت می کند.
وی ادامه داد: کارگردانی و تدوین در این فیلم بی نظیر بوده و فتحی توانسته است با درایتی کامل از بازیگرانی چون امیر جعفری، مریلا زارعی و مصطفی زمانی بازی متفاوتی بگیرد.
عباسی افزود: بحران بیکاری در این فیلم با بیانی متفاوت و نگاهی جامعه شناسانه به تصویر کشیده شده و از این رو "کیفر" را می توان یک اثر اجتماعی منسجم فراگیر دانست که سبب همذات پنداری مخاطب می شود.
انتهای پیام//ک.م
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
نقد شفاهی فیلم های روی پرده؛
اوج و فرودها در "کیفر" اعجاب آور است
روشنک عباسی گفت: روایت درام در فیلم سینمایی "کیفر" بسیار قدرتمند و اوج و فرودها در این فیلم اعجاب آور است.
ارسال نظر