یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳

از لحاظاتی پیش در وزارت ارشاد/

ریاست سازمان سینمایی برای حل مشکل صنوف فرهاد توحیدی را پذیرفت

خانه سینما

سینماپرس-گروه سینما/ جواد شمقدری برای حل مشکل صنوف امروز ضمن موافقت با حضور فرهاد توحیدی برگزاری جلسه فوری را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، جلسه ای با برای بررسی وضعیت صنوف کانون فیلمنامه نویسان، دستیاران فیلمبردار و تهیه کنندگان دقایقی پیش در ساختمان وزارت ارشاد تشکیل شده است که در این جلسه جواد شمقدری، جمال شورجه، عباس بابویهی، حبیب الله کاسه ساز و فرهاد توحیدی حضور دارند.

 

تا این لحظه جلسه به پایان نرسیده اما حاضران تلاش دارند که اختلافات موجود را برطرف کنند. در حال حاضر صنوف قانونی از سوی هیات مدیره خانه سینما به رسمیت شناخته شده اند تنها مشکلی که وجود دارد در نظر گرفتن صنوف ثابت یا صنوف متقاضی عضویت در خانه سینما بوده است. به نظر می رسد امروز در مورد صنوف تفاهم نهایی حاصل شود که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

 

فرهاد توحیدی در نشست روز گذشته خود با اهالی رسانه عنوان کرده بود: در مورد اصنافی که عضو خانه سینما و هم به تعبیر سازمان سینمایی ثبت قانون شده اند و ثبت قانون را به شکلی انجام داده اند که انجمن و کانون مربوطه دو پاره نشدند، ما بارها اعلام کردیم با این اصناف مشکلی نداریم. درباره دو تشکل کانون فیلمنامه نویسان و دستیاران فیلمبردار نیز تاکید ما بر یکپارپه شدن صنف از طریق مجمع عمومی است که تشریفات قانونی رعایت شده باشد. برخی از اصناف تازه تاسیس که در دوران تعطیلی خانه سینما تشکیل و در ارشاد به ثبت رسیده اند اما عضو خانه سینما نیستند درباره آنها توافق ما بر این است پیشنهاد عضویتشان در مجمع عمومی آینده خانه سینما بررسی شود، مانند مدیران آموزشگاههای سینمایی و جلوه های ویژه بصری.

 

وی همچنین درباره صنف اتحادیه تهیه کنندگان گفته بود: تفاهم درباره تشکل تهیه کنندگان به خود صنف واگذار شده بود. وقتی شمقدری از واگذاری مجمعی صحبت می کند که باید در 5 روز تشکیل و تهیه کنندگان را یکپارچه کند قطعا خودشان بهتر می دانند حل موضوعی که از 4 سال قبل تا به امروز لاینحل مانده منطقا ظرف 5 روز قابل حل نیست.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.