سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

جیمز کامرون: هالیوود از سه بعدی به درستی استفاده نمی‌کند

جیمز کامرون

سینما پرس- گروه سینما/ جیمز کامرون در آخرین مصاحبه خود اظهار کرده است صنعت فیلمسازی هالیوود به درستی از تکنیک سه بعدی استفاده نمی‌کند.

به گزارش سینما پرس، جیمز کامرون که با ساخت فیلم سینمایی «آواتار» (Avatar) از پیشگامان صنعت فیلمسازی سه بعدی به شمار می‌آید، در نشست مطبوعاتی خود در مکزیکوسیتی اظهار کرده است که به نظر او هالیوود از تکنیک سه بعدی به درستی استفاده نمی‌کند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، کامرون ضمن بیان این مطلب که فیلم‌های سینمایی «مردی از فولاد» (Man of Steel) و «مرد آهنی 3» (Iron Man) نیازی به اکران به صورت سه بعدی نداشتند گفت: فیلمبرداری در قالب سه بعدی یک مطلب است و تبدیل یک فیلم معمولی به سه بعدی مطلبی دیگر. سه بعدی دغدغه استودیوهای فیلمسازی شده برای درآمد بیشتر، آن‌ها کارگردانانی که با سیستم سه بعدی راحت نیستند و یا اصلا این تکنیک را دوست ندارند را مجبور می‌کنند تا فیلم‌های سه بعدی بسازند.

 

کامرون درباره عدم نیاز اکران 2 فیلم سینمایی «مردی از فولاد» و «مرد آهنی 3» به صورت سه بعدی نیز گفت: پروژه‌ای که 150 میلیون دلار برای جلوه‌های ویژه آن هزینه می‌شود به خودی خود تماشایی و عالی است و دیگر نیازی به اکران آن به صورت سه بعدی نیست.

 

آخرین فیلم ساخته شده توسط کامرون «آواتار» نام دارد که با اکران به صورت سه بعدی در سال 2009  میلادی توانست فروشی برابر با 2 میلیارد و 782 میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند و عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را به خود اختصاص دهد.

 

کامرون در حال حاضر مشغول ساخت قسمت‌های دوم و سوم «آواتار» است. بنابر اظهارات مسئولان سازنده این 2 فیلم سینمایی، قسمت دوم «آواتار» در سال 2015 میلادی روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می‌رود.

 

«نابودگر» (Terminator) و «تایتانیک» (Titanic) دیگر فیلم‌های سینمایی برجسته و پرفروشی هستند که کامرون پیش از این ساخت آن‌ها را برعهده داشته است.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.