دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷

مشاور حقوقی سازمان سینمایی:

تشکیلات خانه سینما رأسا و بلاواسطه در اختیار وزیر ارشاد است

بهزاد ابتهاج

سینماپرس- گروه سینما/ بهزاد ابتهاج گفت: تصمیم گیری در مورد ساختمان سمنان برعهده وزارت ارشاد است.

مشاور حقوقی سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: به لحاظ قانونی سرقفلی و منافع ساختمان واقع در خیابان سمنان متعلق به خانه سینما است. به استناد تبصره 20 اساسنامه سال 66 خانه سینما که تنها اساسنامه قانونی و مشروع و همچنین مورد تایید شورای فرهنگ عمومی است تکلیف اموال مشخص شده و موضوع به وزیر ارجاع داده شده است.

 

ابتهاج تصریح کرد: با توجه به این که تعداد شرکت کنندگان در مجمع عمومی 19 تیر ماه به حد نصاب رسیده بود و هیات مدیره خانه سینما تعیین گردیده اند در نتیجه هیات مدیره درخواست بازگشایی عملی خانه سینما را نموده که در دست بررسی توسط وزیر ارشاد است.

 

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چنانچه این درخواست را از هر حیث مطابق با مقررات ببینند دستور لازمه را صادر خواهد کرد. قطعا تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس اختیاراتی است که اساسنامه خانه سینما در جهت تعیین تکلیف اموال این خانه به وزارت ارشاد تفویض کرده است.

 

ابتهاج تاکید کرد: هیچ گونه تغییری بعدها به صورت قانونی در مفاد اساسنامه انجام نگرفته و به تصویب شورای فرهنگ عمومی نیز نرسیده است. بنابراین تشکیلات خانه سینما رأسا و بلاواسطه این اختیار را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده است. علی رغم این تفویض اختیار صدور دستور نهایی و تصمیم گیری پیرامون اموال خانه سینما در دستور بررسی وزارت خانه قرار دارد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.