چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸

مشاور حقوقی سازمان سینمایی:

شایعات را در فرصت 48 ساعته دامن نزنیم

بهزاد ابتهاج

سینماپرس-گروه سینما/ مشاور حقوقی سازمان سینمایی درباره وضعیت خانه سینما و شایعات برکناری جواد شمقدری گفت: در این مورد حاشیه ها زیاد شده و ما هم به دنبال این هستیم در این ۴۸ ساعت فضای آرامی را آماده کنیم تا دوستان بهتریم تصمیم را بگیرند.

بهزاد ابتهاج مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد شایعه برکناری رییس این سازمان تصریح کرد: این حرف و حدیث ها همه از آن نشریه ای که برای اولین بار این خبر را منتشر کرده است نشأت می گیرد. رسما هیچ چیزی به آقای شمقدری ابلاغ نشده است و او هم موضوع عزل یا برکناری خود را تکذیب کرده است.

 

ابتهاج در مورد وضعیت مالکیت ملک خانه سینما هم توضیح داد: در این مورد حاشیه ها زیاد شده و ما هم به دنبال این هستیم که در این ۴۸ ساعت فضای آرامی را آماده کنیم تا دوستان بهتریم تصمیم را بگیرند. در همین راستا هم من به خوزستان آمده ام تا این به حواشی کمتر دامن زده شود.البته ملک خانه سینما در اختیار وزارت ارشاد است و تنها شخص وزیر می تواند درباره آن تصمیم بگیرد.

 

مشاور حقوقی سازمان سینمایی در مورد حکم مستندسازانی که با شبکه بی بی سی همکاری کرده بودند توضیح داد: اتهام اصلی این مستندسازان تبلیغ علیه نظام بود و از آنجایی که من به عنوان مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور ماموریت داشتم آثار پخش‌شده از شبکه بی بی سی فارسی را که سازندگان آن مستندسازان داخل در کشور بودند، بازبینی کنم تا درباره ضدانقلابی بودن یا نبودن این آثار نظر دهم، بعد از بررسی نظر کارشناسی خود را اعلام کردم. بر اساس بررسی ما هیچ کدام از این آثار محتوای ضد انقلاب و تبلیغ علیه نظام نداشتند و از این اتهام تبرئه شدند.

 

گفتنی ست،  پیش از این ۱۰ نفر از مستندسازان داخل کشور به دلیل همکاری با شبکه بی بی سی و دریافت پول از این شبکه مورد اتهام قرار گرفته بودند که از این اتهام تبرئه شدند.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.