دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

هاشم میرزاخانی درنشست تشریح عملکرد انجمن سینمای جوانان ایران:

آموزش پایه تمام فعالیت‌های انجمن است/ بیش از ۲۵۰۰ فیلم در انجمن تولید شده است

میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای جوان درنشست خبری گزارش عملکرد انجمن سینمای جوان

سینما پرس- گروه سینما/ نشست تشریح عملکرد انجمن سینمای جوانان ایران دیروز با حضور مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و با حضور تعدادی از اهالی رسانه برگزار شد، میرزا خانی در این نشست به توجه انجمن به آموزش جوانان و تولید بیش از ۲۵۰۰ فیلم در انجمن تأکید کرد.

به گزارش خبر نگار سینما پرس، نشست تشریح عملکرد انجمن سینمای جوانان ایران با حضور هاشم میرزا خانی و معاون های این انجمن برگزار شد، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در ابتدای این نشست بیان کرد: در ابتدای ورودم به انجمن لزوم بازنگری در اساسنامه احساس می شد زیرا این اساسنامه بیش از ۱۸ سال بود که بازنگری نشده بود، پس از آن نیز بازنگری جدی در چارت انجمن صورت گرفت ما در این چارت انجمن را به چهار معاونت مالی و اداری و استان ها، معاونت آموزشی و فرهنگی، تولید و فنی و بین الملل، بازرگانی تقسیم بندی کردیم.

 

وی ادامه داد: مهمترین فعالیت هر مجموعه داشتن زیر ساخت ها بود زیرا اگر مجموعه ای زیر ساخت مناسب نداشته باشد قطعا در رسیدن به اهدافش نیز موفق نمی شود، بنابراین فعالیت های زیر ساختی به عنوان راهی برای رسیدن به پیشرفت و تعالی به عنوان سر لوحه کار ما در انجمن قرار گرفت.

 

میرزاخانی در مورد فعالیت های معاونت مالی و اداری انجمن از سال ۸۹ تا ۹۱ بیان کرد: انجمن سینمای جوانان جزئ موسساتی است که از معافیت مالی برخوردار بود اما به دلیل عملکرد نادرست مالی ما در این حوزه دچار مشکلاتی شدیم ما در حوزه مالی در گام اول به دفاتر حسابرسی انجمن رسیدگی کرده و آنها را با تلاشی بیش از یکسال متمرکز کردیم.

 

وی در مورد فعالیت های دیگر در حوزه معاونت مالی انجمن بیان کرد: ساماندهی حضور و غیاب پرسنل، تدوین آیین نامه معاملات و مناقصات، اصلاح اسناد حسابداری، رفع نواقص نرم افزارهای موجود به منظور بومی سازی، تطبیق دفاتر حساب های انجمن با حساب های ستاد، برنامه ریزی برای تجهیز دفاتر، اموال گردانی از جمله اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته است.

 

فعالیت های مالی انجمن  پنج برابر شده است

 

مدیر عامل اجمن سینمای جوانان ایران افزود: پرداخت کلیه دیونات از دیگر اقداماتی است که در انجمن صورت گرفت و در حال حاضرانجمن هیچ گونه بدهی به دیگران ندارد، در سالی که من انجمن را تحویل گرفتم آن یک موسسه زیان ده بود اما در زمان مدیریت من فعالیت های مالی انجمن پنج برابر شده است.

 

وی در مورد ساماندهی اموال انجمن بیان کرد: انجمن زمین هایی را در برخی از شهرهای کشور داشت که از آن بی خبر بود ما این اموال را ساماندهی کرده و از آن ها در جهت رشد انجمن بهره بردیم همچنین با برخی از افراد سوء استفاده گر در این حوزه برخورد های جدی انجام دادیم.

 

وی در مورد بودجه اختصاص یافته به انجمن گفت: از نظر بودجه هیچ کدام از مؤسسات وجود ندارد البته ما از نظر در آمد زایی کارهایی را انجام دادیم اما با رایزنی هایی که انجام می دهیم سعی می کنیم که برای فعالیت های خود بودجه خوبی را از وزارت خانه دریافت کنیم.

 

هدف ما در جشنواره ها استعداد یابی است

 

میرزا خانی در مورد فعالیت معاونت جشنواره ها و امور بین الملل بیان کرد: در برگزاری جشنواره های منطقه ای مهمترین هدف ما استعدا یابی است در گذشته این جشنواره تندیس و یا حتی نام مشخصی نداشت و هر بار با یک عنوان برگزار می شد اما ما این ها را تجمیع کردیم و سعی کردیم که آن را در استان هایی برگزار کنیم که پتانسیل لازم را داشته اما دیده نشده بود.

 

وی ادامه داد: استفاده از تیم داوران مجرب و کارگاه های آموزشی، بازنگری در جایزه ها و اقداماتی برای خروجی مناسب جشنواره ها فعالیت های این معاونت بوده است. همچنین ما اولین مجموعه ای بودیم که فرمت HD را وارد جشنواره ها کردیم.

 

میرزاخانی در مورد مهمانان بین الملل جشنواره ها گفت: اگرچه بدبینی هایی در مورد ایران در سطح جهان وجود دارد اما ما با این تفکر که مهمانان خارجی همچون یک رسانه تریبون ایران به شمار می آید این مهمانان را در جشنواره ها دعوت کرده و برای نشان دادن جایگاه سینمای ایران در سطح جهان تلاش کردیم.

 

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در مورد حمایت انجمن از آثار گفت: من بعد از مراسم معارفه خود گفتم که از آثار سیاه نمایی شده در رابطه با ایران حمایت نمی کنم و حمایت و هدایت جوانان در موضوعات فیلم ها از برنامه های من در این حوزه بود .

 

وی در مورد جشنواره های دیگر انجمن عنوان کرد: جشنواره عکس، نماز و نیایش از دیگر جشنواره هایی است که انجمن برگزار کرد و من در صدد هستم که جشنواره عکس را بین المللی کنم. همچنین ما در ۳۸ جشنواره بین المللی شرکت کردیک که پس از یک رکود چند ساله توانستیم جوایزی را کسب کنیم.

 

وی تصریح کرد: در حوزه نمایش فیلم های کوتاه تولید شده نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و و توانستیم از شبکه های مختلف این فیلم ها را در معرض نمایش بگذاریم و پاتوق فرهنگی فیلم کوتاه در فرهنگسرای ارسباران از دیگر اقدامات در این بخش بود.

 

فیلمسازان بیش از۳۵۰ میلیون تومان به انجمن بدهکار هستند

 

میرزاخانی با بیان اینکه مطالبات زیادی از فیلمسازان دارند، بیان کرد: در حوزع تولید بیش از ۲۰۰ پرونده وجود دارد که در سال ۷۶ به آنها بودجه هایی داده شده اما در مقابل فیلمی تولید نشده است، فیلمسازان بیش از ۳۵۰ میلیون تومان به انجمن بدهکار هستند.

 

وی در مورد بخش تولید و فنی انجمن اظهار داشت: نیاز سنجی دفاتر در حوزه تجهیزات، بازنگری در حوزه HD، خریداری امکانات لازم برای تولید یک فیلم، طراحی سیست ERP در حوزه تولید و ثبت اطلاعات هنرجویان و فیلمسازان، اختصاص بودجه ۱۵۰ میلیون تومانی برای حمایت از تولیدات از جمله فعالیت ها در حوزه تولید بوده است.

 

میرزاخانی در مورد فیلم های آرشیو شده در این مدت گفت: در سال ۸۹ تعداد ۶۸۱ فیلم، در سال ۹۲ تعداد ۷۳۶ فیلم و در سال ۹۱ نیز ۹۵۱ فیلم تولید شده است. در حال حاضر نیز ۱۱۴ قرار داد با دفاتر انجمن برای تولید در سال ۹۲ منعقد شده است.

 

 وی ادامه داد: از تیرماه سال ۸۹ تا کنون بیش از ۲۵۰۰ فیلم در انجمن تولید شده است که از این میان ۵۶ فیلم فاخر با بودجه ۲۵۴ میلیون تومانی از سوی فیلمسازان حرفه ای تولید شد.

 

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان در مورد فعالیت های انجمن در حوزه نشر توضیح داد: فیلم نامه های برتر جشنواره ها در قالب کتابی به نام «فیلم نوشت» منتشر می شود که شورای فیلم نامه را مکلف کردیم که آنها را خوانده و نسبت به تولید آنها اقدامات لازم را انجام بدهند، ۵۰ درصد این فیلم نامه ها قابلیت تولید داشت که حدود ۱۵ فیلم در هر کتاب به مرحله تولید رسید.

 

وی افزود: بازنگری در کتاب «هنر و عکاسی»، تآلیف طرح درس ها، همچنین تولید کتاب «مدیریت تولید و سینما» از دیگر اقداماتی بود که انجام دادیم شایان ذکر است که این کتاب به زودی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

تمام فعالیت های ما بر پایه آموزش صورت می گیرد

 

وی در مورد فعالیت های معاونت آموزش انجمن بیان کرد: تمام فعالیت های انجمن بر پایه آموزش صورت می گیرد چون قرار است که عده ای توسط این انجمن به سینمای کشور معرفی بشوند  ما در گام اول متد های آموزشی را تغییر داده و آن ها را متمرکز کردیم ،برای دوره های بلند مدت ۱۶ درس را طراحی کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از روزی که آمدم تا سال ۹۱ حدود ۸۰۰۰ نفر از خدمات آموزشی انجمن بهره مند شده اند و در سه سال نیز بالغ بر ۱۰ هزار نفر خدمات آموزشی دیده اند.

 

گفتنی است که در این جلسه از کتاب «ره توشه» در رابطه با عملکرد انجمن سینمای جوانان ایران رونمایی شد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.