دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶

بازیگر «مشاور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تجربه ثابت کرده مردم وقتی در قالب آثار نمایشی با موضوعات مواجه می‌شوند بهتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند

مهری آل آقا

سینماپرس: مهری آل آقا بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها سریال تلویزیونی «مشاور» با بازی وی در حال پخش است گفت: امیدوارم تولید این قبیل آثار در سینما و تلویزیون کشورمان استمرار پیدا کند چرا که در همین مدت کوتاهی که از پخش این اثر می گذرد شاهد هستیم مردم از آن استقبال کرده و خوششان آمده است.

بازیگر فیلم های سینمایی «فسیل» و «غیبت موجه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سریال هایی مانند «مشاور» تأثیرات بسیار مثبتی برای جامعه به همراه دارند و از این رو تولید این قبیل فیلم ها و سریال ها که به نوعی می خواهند باعث آگاهی بخشی برای عموم افراد جامعه شوند بسیار حائز اهمیت است.

وی سپس با بیان اینکه سریال تلویزیونی «مشاور» برای آسیب شناسی اجتماعی و فردی و با تمرکز بر خانواده به عنوان محور جامعه ایرانی و اسلامی تولید شده اظهار داشت: تجربه ثابت کرده مردم وقتی در قالب آثار نمایشی با موضوعات مواجه می شوند بهتر با آن ارتباط برقرار می کنند. این سریال جنبه آموزشی دارد و مردم به جای آنکه پول بدهند و برای بهبود زندگی های شان نزد مشاور بروند می‌توانند بدون پرداخت پول با تماشای این سریال سایر معضلات و مشکلاتی که در زندگی های شان وجود دارد را در قالب یک اثر داستانی ببینند و راهکار رفع معضلات خود را پیدا کنند.

آل آقا تأکید کرد: برای من هم نه به عنوان یک بازیگر بلکه به عنوان یک مخاطب این سریال ها بسیار جالب است و امیدوارم تولید این قبیل آثار در سینما و تلویزیون کشورمان استمرار پیدا کند چرا که در همین مدت کوتاهی که از پخش این اثر می گذرد شاهد هستیم مردم از آن استقبال کرده و خوششان آمده است.

این بازیگر متذکر شد: تولیدات فرهنگی باید به جنبه های آموزشی توجه ویژه ای داشته باشند حالا چه در پلتفرم ها و چه در سینما، تلویزیون و تئاتر باید در قالب یک اثر نمایشی مخاطب را با خود همراه کرد و نکات متعددی که به درد زندگی اش می خورد را به او آموزش داد.

بازیگر سریال های تلویزیونی «روزگار جوانی» و «این یک دادگاه نیست» با ذکر این نکته که انتخاب بازیگران آثار نمایشی در باورپذیری مردم نقش کلیدی دارد خاطرنشان کرد: مثلاً در سریال «مشاور» بازی آقای فرهاد قائمیان به دلیل صدای دلنشین و هنر والایی که ایشان دارند برای مخاطب باورپذیر شده و مخاطب خود را با این شخصیت همراه و همدل می بیند و از این رو با آن ارتباط برقرار می کند.

آل آقا تصریح کرد: این بسیار مهم است که کارگردانان برنامه ریزی و نگاه درستی داشته باشند و تلاش کنند به صورت کاملاً باورپذیر بازیگران را برای آثارشان انتخاب کنند در غیر این صورت مخاطب با اثر ارتباط برقرار نمی کند و به راحتی کانال تلویزیون را عوض کرده و خود را با تماشای برنامه ای دیگر سرگرم می کند.

این هنرمند سپس در خصوص نقش خود در سریال «مشاور» اظهار داشت: من در این سریال تلویزیونی نقش مادر آقای قائمیان را داشتم. نکته جالب اینجا است که من از ایشان تنها یک سال بزرگتر هستم اما با تلاش و زحمت گریمورهای این سریال که به راستی گل کاشتند مخاطب توانسته مرا به عنوان شخصیت یک مادر باور کند.

وی ادامه داد: بازی در این سریال چالش های زیادی برایم به همراه داشت و مهمترین این چالش ها این بود که من با اتفاقاتی در سریال مواجه می شدم که قبلاً به نوعی در زندگی ام با آن ها دست و پنجه نرم کرده بودم و راه درست را برای انتخاب مسیرم نمی دانستم اما در این سریال راه درست آن اتفاقات راه متوجه شدم.

گفتنی است؛ مجموعه تلویزیونی «مشاور»، با محوریت بررسی مسائل و مشکلات خانواده‌ه، از یکشنبه ۲۶ فروردین از شبکه دو سیما پخش می شود. این مجموعه‌ از داستان‌های خانوادگی با رویکرد ارائه راه حل برای زندگی بهتر خانوادگی و گره گشایی از اختلافات آنهاست. قهرمان اصلی مجموعه «مشاور»، داستان یک روحانی با بازی متفاوت فرهاد قائمیان است که با صبوری و آرامش مشکلات خانواده‌ها را حل می‌کند. بازیگران ثابت این مجموعه، فرهاد قائمیان، مهری آل آقا، ستاره سادات قطبی، نازنین هاشمی، کوثر حیدری و احمد یاوری شاد هستند، و درهر قسمت به فراخور داستان مجموعه، بازیگران دیگری اضافه می‌شوند. مجموعه ۲۶ قسمتی «مشاور»، به کارگردانی محمد صادق بکتاش و تهیه کنندگی سید محمد رضا حسینی، از شنبه تا جمعه ساعت ۲۱:۳۰ پخش و روز بعد ساعت یک بامداد، ۱۰ صبح و ۱۶:۳۰ تکرار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.